+ 48 71 75 75 044kontakt@freshseo.pl

Jak promować nowy sklep internetowy? 5 praktycznych wskazówek

Strona główna / Strony internetowe / Jak promować nowy sklep internetowy? 5 praktycznych wskazówek

Nowy sklep internetowy to dla wielu przedsiębiorców ogromny krok w przyszłość. Taka forma sprzedaży swoich produktów jest niezwykle innowacyjna, a stworzenie takiego sklepu jest ogromnym wyzwaniem. Niestety, wiele firm rezygnuje z jego prowadzenia, promowania i udoskonalania, ponieważ wiele kwestii jest dla nich niezrozumiałych.

Warto zaraz po otwarciu sklepu internetowego wciągnąć się w ten świat jeszcze bardziej i nie rezygnować nawet na chwilę. Sposobem na osiągnięcie sukcesu są oczywiście akcje promocyjne i rozpowszechnianie informacji o naszym sklepie w sieci. Jak to zrobić?

Każda akcja promocyjna zależy od wielu czynników. Musimy wziąć pod uwagę konkurencję, nasz budżet, a także kreatywność. Nie warto jednak wprowadzać wszystkich swoich pomysłów od razu, ponieważ wtedy nie będziemy w stanie ustalić co tak naprawdę działa.

1. Prowadź bloga

Jest to najtańsza i ostatnimi czasy najskuteczniejsza forma promocji sklepów internetowych. Niemal na każdej stronie sklepu znajdziemy zakładkę blog. Musi być ona widoczna dla klientów! Blog pozwoli zaprezentować się odbiorcy z profesjonalnej strony i przedstawi nas jako ekspertów w swojej dziedzinie. Na blogu możemy relacjonować nasze działania, opisywać rozwiązania problemów, udostępniać poradniki, organizować akcje z pytaniami i odpowiedziami, a także ogłaszać konkursy, rabaty i wiele innych. To jak wykorzystamy nasz blog, zależeć będzie tylko od nas. Warto jednak pamiętać, że blogowe treści powinny być oryginalne i ciekawe. Czytelnik musi poczuć, że chce się z naszego bloga czegoś nowego dowiedzieć. Ważna jest też regularność. Bez aktualizowania naszego bloga, nie przyniesie on żadnych korzyści.

2. Pokaż się w mediach

Równie dobrym sposobem promocji sklepu internetowego jest założenie swojego profilu w mediach społecznościowych. To tam możemy publikować naszą ofertę, akcentować zalety produktów, a także odsyłać do specjalistycznych artykułów na blogu. Media społecznościowe gwarantują bliższy kontakt między firmą a klientem oraz wpływają na większe zaufanie do marki. Ponadto dzięki udostępnianiu naszego profilu przez znajomych, o naszym sklepie dowie się mnóstwo ludzi!

3. Rozpieszczaj klientów

Zawsze pamiętaj o klientach, którzy już skorzystali z twojego sklepu internetowego. Zaproś ich do newslettera, zaproponuj kartę stałego klienta lub atrakcyjną zniżkę. Informuj także na bieżąco o aktualnych promocjach w sklepie. Szanuj klienta, który zaufał twojej marce, a on na pewno wróci.

4. Działaj lokalnie

Na początku działalności sklepu internetowego postaraj się o to, żeby ludzie w twojej okolicy dowiedzieli się o tym. Być może ktoś chciałby skorzystać z takiego sklepu, a nie wie, że taki istnieje tuż za rogiem, w którym w dodatku towar można zamówić przez internet. Niezbędne w takiej promocji będzie pozycjonowanie lokalne, które najlepiej zacząć od GoogleMaps. Umieść tam wizytówkę swojego sklepu i czekaj na klientów.

5. Optymalizuj

Współcześni odbiorcy są niezwykle wrażliwi jeśli chodzi o urządzenia mobilne. Jeśli sklep internetowy nie jest zoptymalizowany pod tym kątem, klient bardzo szybko może zrezygnować z odwiedzin na stronie sklepu. Na samym początku tworzenia sklepu pamiętaj już o optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych. Dzięki temu twoi klienci poczują prawdziwy komfort w poruszaniu się po stronie.

Recommended Posts