+ 48 71 75 75 044kontakt@freshseo.pl

3 sposoby na… nieudaną stronę internetową

Strona główna / Strony internetowe / 3 sposoby na… nieudaną stronę internetową

Strona internetowa firmy to jej wirtualna wizytówka. Musi zachwycić klienta, przyciągnąć jego uwagę i zaspokajać jego potrzeby informacyjne, estetyczne itp. Nasza witryna musi być więc na jak najwyższym poziomie. Jednak, aby strona była często odwiedzana, trzeba dobrze ją wypromować. Niezawodna okazuje się dobra pozycja w wyszukiwarce Google. Dzięki niej, nawet potencjalni klienci, którzy wcześniej nie wiedzieli, że nasza firma istnieje, mogą zostać jej stałymi czytelnikami.

Optymalizacja i pozycjonowanie nie należą do rzeczy prostych. W jakich kwestiach najczęściej się mylimy? Dzisiaj mamy dla Was nietypowy poradnik, a raczej anty-poradnik, w którym zebraliśmy to czego powinniśmy unikać tworząc stronę internetową.

One page
To bardzo modne rozwiązanie, szczególnie na stronach osobistych. Polega na tym, że całą treść strony możemy obejrzeć przewijając ją w dół. Wydawać by się mogło, że to proste i praktyczne rozwiązanie. Nic bardziej mylnego. Taka forma strony bardzo ogranicza jej optymalizację. Liczba słów kluczowych jest zbiorem zamkniętym, a title, description i nagłówki podstron nie zmieniają się. Jak tutaj działać?

Estetyka
Uważasz, że wszelkiego rodzaju aplikacje, animacje i ruchome elementy to podstawa, która zachęci klienta do odwiedzania strony? Jesteś w błędzie! Zbyt wiele takich dodatków może przełożyć się na kiepską estetykę strony. Ponadto, wyszukiwarki często nie widzą tych elementów i po prostu ich nie indeksują. A coś, co nie jest zindeksowane – nie istnieje.

Dobrze dobrane przyciski, grafiki i dodatki sprawią, że strona będzie wyglądała schludnie. Jednak nie możemy przesadzić. Grafika nie podniesie nam pozycji w wyszukiwarce. Należy zwrócić uwagę także na graficzne przyciski w menu. Uniemożliwiają one przeprowadzenie skutecznej optymalizacji, a ich opis w kodzie powinni robić tylko specjaliści.

Tekst
W obecnych czasach wykorzystuje się kryterium ekonomiczności języka. Oznacza to, że dążymy do skracania wszystkiego, co tylko możliwe. Na stronie umieszczamy minimalistyczne opisy i zasypujemy ją galeriami zdjęć. Błąd! Na stronach powinno być bardzo dużo wartościowego tekstu. Dzięki temu mamy więcej słów kluczowych i detali do pozycjonowania. Nie rezygnujmy z tego!.

Podobne wpisy