Własny sklep internetowy? Poznaj jego elementy

Chcesz rozpocząć swoją działalność online? Chcesz stworzyć swój pierwszy sklep internetowy? Chcesz zyskać klientów i wysoką rozpoznawalność? Koniecznie poznaj najważniejsze elementy, które powinny znaleźć się w każdym sklepie internetowym.

WYSZUKIWARKA

Klient najczęściej poszukuje w sklepach internetowych konkretnych produktów. Aby ułatwić ich odnalezienie, sklep powinien posiadać szybką wyszukiwarkę. Bardzo pomocne mogą okazać się także podpowiedzi wyszukiwania i opcja „ostatnio szukane”. Są także klienci, którzy na spokojnie lubią obejrzeć cały asortyment. Dla nich powinniśmy stworzyć wygodne i funkcjonalne przejścia do poszczególnych stron.

OPIS

Gdy klient trafi już w wyszukiwarce na interesujący go produkt musimy go odpowiednio zaprezentować. Ważną rolę odgrywa tutaj opis produktu. Powinien być on krótki, ale konkretny. Powinny być w nim zawarte podstawowe informacje o produkcie i podkreślone jego mocne strony. W zależności od branży warto dodać także rozmiar produktu. Nie zapomnijcie o cenie!

W opisie musimy zawrzeć także takie informacje, jak termin i rodzaj dostawy. Ważna będzie także ikona wskazująca dostępność produktu.

GRAFIKA

Nikt nie lubi kupować kota w worku. Warto więc zadbać o estetyczne, profesjonalne zdjęcia naszych produktów. Powinny być one jasne i wyraźne. Zdjęcie powinno uchwycić każdą stronę produktu. Można także stworzyć zdjęcia aranżowane, jeśli np. nasz sklep zajmuje się dekoracją wnętrz.

KOSZYK

Gdy nasz klient zdecyduje się na zakup danego produktu musi mieć wygodny wgląd do swojego koszyka. Powinny się w nim wyświetlać produkty, ilość, rozmiar oraz cena. Powinno być także miejsce na wpisanie kodu rabatowego,  jeśli twoja firma takie przyznaje. Koszyk powinien posiadać także opcję usuwania lub zmieniania zamówienia do momentu potwierdzenia.

REGULAMIN

Powinien znajdować się on w widocznym miejscu na stronie. Dzięki temu w przypadku niejasności klient może z łatwością sprawdzić nurtujący go temat. Regulamin wyjaśnia wiele pytań, które klienci zwykle zadają dzwoniąc do centrali firmy czy na infolinię. Dobrze skonstruowany regulamin zapewni ci oszczędność czasu i uchroni od ewentualnej odpowiedzialności karnej.

OPINIE

Wielu klientów podejmuje decyzje patrząc na komentarze pod produktem. Wzbudza to zaufanie do firmy i pozwala na bieżąco korygować pewne nieścisłości. Dzięki możliwości komentowania sprzedaż na pewno wzrośnie.

Powyższe elementy zapewnią dobrze działający sklep internetowy. Warto pamiętać także o newsletterach i social media. Wszystko to połączone z estetyczną szatą graficzną wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce i większą liczbę klientów.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz