Social Selling

Mobilność to wciąż gorący temat. Wszystko „przenosi się” teraz w świat Internetu. Robią to także sklepy. Online shopping jest najwygodniejszym sposobem robienia zakupów. Nic więc dziwnego, że decyduje się na niego coraz więcej osób. Nawet ci, którzy nie ufają zakupom na odległość, w końcu próbują i przekonują się do takiej formy sprzedaży. Technik sprzedaży internetowej jest wiele. Każda wykorzystuje inny rodzaj przekazu. W ostatnim czasie najpopularniejszy stał się social selling, tzn. sprzedaż dzięki kanałom społecznościowym. Chcecie wiedzieć więcej? Zapraszamy do lektury.

Przygotuj się, bo patrzą!

Klienci przed dokonaniem zakupu dokładnie sprawdzają przedmiot i sprzedawcę w Internecie. Wszystko można o nich „wygooglować”. Warto więc poświęcić chwilę i zadbać o swoje kanały w mediach społecznościowych. Przekazuj na nich cenną wiedzę, dokładnie opisuj produkty, twórz poradnik oraz dziel się opiniami. Dzięki temu klient sam będzie chciał wracać na Twoją stronę.

Szukaj potencjalnych klientów

Twoi potencjalni klienci są wszędzie. Określ dokładnie grupę docelową i buduj swoją markę na pewnym gruncie, czyli na portalach, na których znajdziesz takie osoby. Zapraszaj do wydarzeń, zachęcaj do brania udziału w konkursach i zapraszaj do polubienia stron. Pamiętaj o zadbaniu o swojego nowego klienta: na przykład powitalna wiadomość czy dodatkowa zniżka.

Wykorzystaj ogólnie dostępne informacje

Portale społecznościowe dostarczą Ci wielu informacji o Twoich klientach. Wykorzystaj to w kontaktach bezpośrednich, a także weź pod uwagę przygotowując komunikację na przyszły miesiąc.

W social selling ważne są przede wszystkim relacje. Prezentuj swoje produkty z jak najlepszej strony: pokaż ich zalety i przydatność w codziennym życiu i odsyłaj je do swojej strony internetowej! Pozyskaj nowych klientów i zaspokajaj ich potrzeby. Angażuj ich w różnego rodzaju inicjatywy tj. konkursy, opinie, zwykłe codzienne komentarze. To sprawi, że będziesz bliżej klienta i będziesz miał na niego większy wpływ.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz