Słownik pojęć – meta tagi

Meta tagi – to pojęcie dość często pojawia się, gdy rozmawiamy o stronie internetowej. Postanowiliśmy więc uzupełnić nasz słownik pojęć właśnie o to wyrażenie.

Meta tagi to inaczej metadane, których nie widzi użytkownik, ale za to są widoczne przez roboty przeszukujące internet. Zawierają podstawowe informacje o stronie internetowej, a więc jej opis, słowa kluczowe, język, datę powstania ora jej autora. Znaczniki te odgrywają dużą rolę w wyszukiwarkach, które indeksują stronę. Jeśli ich zabraknie lub będą nieprawidłowo wypełnione, nasza strona może mieć niskie pozycje w wynikach wyszukiwania. O konsekwencjach tego nie trzeba chyba pisać…

Najważniejszy jest znacznik definiujący kodowanie znaków na stronie. Jeśli bowiem jest źle wypełniony, wszystkie teksty będą nieprawidłowo wyświetlane. Trzeba też jasno powiedzieć, że nie wszystkie znaczniki są ważne – niektóre są wręcz zbędne.

Poniżej zamieszczamy najważniejsze znaczniki META

Kodowanie znaków (charset) – ten tag powinien być umieszczony na samym początku, po znaczniku HEAD, bo wtedy tytuł, opis i słowa kluczowe będą prawidłowo indeksowane
Tytuł strony (title) – to najważniejszy znacznik dla wyszukiwarek, który jest widoczny w pasku nawigacyjnym
Opis strony (description) – jedno lub dwa zdania najlepiej obrazujące naszą firmę
Słowa kluczowe (keywords) – to najbardziej charakterystyczne dla naszej strony frazy
Język strony (language) – znacznik definijący język strony niezbędny dla wyszukiwarki
Autor (author) – to znacznik ułatwiający identyfikację autora strony
Adres email (reply-to) – miejsce w części nagłówkowej, w której wpisujemy adres poczty elektronicznej w celu ułatwienia odnalezienia autora strony.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz