Przyciągnij użytkownika jak magnes!

Firmowa strona internetowa to nie tylko sposób reklamowania biznesu, ale także skuteczny kanał kontaktu z Klientami. Na samym początku pojawiają się dwa kłopotliwe pytania:

  1. Jak sprawić, aby Klient trafił na naszą stronę?
  2. Jak go na tej stronie zatrzymać?

Mamy niewiele czasu, aby nasza strona wzbudziła zainteresowanie u potencjalnego czytelnika. Specjaliści spierają się co do odcinka tego czasu, jednak są przekonani, że decyzje związane z przeglądaniem danej strony zapadają w pierwszych kilku sekundach odwiedzin. Jak więc najlepiej je wykorzystać?

Użytkownik odwiedzający naszą stronę po raz pierwszy błyskawicznie wie, czy chce na niej zostać, czy nie. Musimy więc sprawić, aby elementy, które zobaczy jako pierwsze przyciągnęły go jak magnes. Można wykorzystać styl strony, grafiki, tło oraz samą treść. Co będzie najskuteczniejsze?

CZAS ŁADOWANIA STRONY

Żyjemy w bardzo dynamicznych czasach. Informacje, których szukamy  w Internecie także muszą być nam przedstawione w taki właśnie sposób. Strona, która ładuje się zbyt długo zostaje albo niezwłocznie opuszczona przez odwiedzających albo zwyczajnie powoduje irytację u czytelnika, który po pewnym czasie będzie zmęczony oczekiwaniem na pełne otworzenie strony i zrezygnuje z jej odwiedzania. Nigdy więc nie omijajcie optymalizacji tego akurat elementu strony internetowej.

ESTETYKA STRONY

Niezwykle ważne dla nowego czytelnika jest pierwsze wrażenie. Zadbana, dobrze zaprojektowana strona główna skutecznie zachęci nowego Klienta do dalszych poszukiwań na stronie. Najlepiej znaleźć swój własny styl i konsekwentnie się go trzymać.

PORZĄDEK MUSI BYĆ

Ładna strona to nie wszystko. Musi być ona także uporządkowana. Warto poświęcić dłuższą chwilę na odpowiednie skategoryzowanie postów, praktyczne ustawienie przycisków i innych elementów strony. Ważne, aby wyróżnić elementy, które są szukane przez użytkowników najczęściej. Łatwe wyszukiwanie elementów na stronie sprawi, że będzie się z niej korzystało po prostu przyjemnie. Jeśli nie jesteś pewien, czy nawigacja na stronie jest odpowiednio zaprojektowana – poproś znajomego o skorzystanie ze strony i o jego opinie w tej kwestii. Wszelkie sugestie osób niezwiązanych bezpośrednio z tworzeniem strony mogą okazać się przydatne.

TEKST JEST WAŻNY

Oprócz uwydatnienia najważniejszych nagłówków zwróć uwagę na dobre ich brzmienie. Nie ustawiaj wszystkim dobrze znanych tekstów. Wypracuj swój własny styl, który przyciągnie czytelnika. Nie zapomnij, że skierowanie się bezpośrednio do Klientów zachęci ich znacznie szybciej i skuteczniej. Nie bez znaczenia jest także forma artykułów na stronie. Ważne, aby były krótkie, treściwe i niezbyt zwarte – wstawiaj akapity, grafiki i dużo przykładów.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz