Pozycjonowanie na długi ogon – strategia long tail

 In Bez kategorii

Strategia long tail (długiego ogona) polega na pozycjonowaniu strony na bardzo wiele słów kluczowych o znacznie mniejszej popularności niż topowe słowa kluczowe w branży. Zasada ta daje bardzo dobre rezultaty przy pozycjonowaniu małych, lokalnych firm, które nie mają dużych budżetów na pozycjonowanie i konkurowanie o najpopularniejsze słowa, które zbierają wiele kliknięć. Kluczem do sukcesu przy tej strategii jest przygotowanie bardzo obszernej listy słów i używanie zwrotów złożonych i dobrze sprecyzowanych.

Długi ogon – przykłady

Weźmy na przykład firmę deweloperską z Wrocławia. Pierwszym pomysłem na pozycjonowanie są frazy “mieszkanie Wrocław”, „deweloper Wrocław”. Tutaj jednak mamy ogromną konkurencję. Warto postawić na zwroty bardziej złożone, np. „mieszkania 2 pokojowe Wrocław”, „mieszkania na Krzychach Wrocław”, „kawalerka na Krzykach”, „mieszkania od dewelopera Wrocław”.  Tworząc frazy w długim ogonie, należy je zawężać pod kątem lokalizacji oraz dostępnych produktów bądź usług.

Długi ogon – o czym warto pamiętać

  • zrezygnuj z najpopularniejszych i najbardziej konkurencyjnych fraz
  • używaj wielu złożonych i dobrze sprecyzowanych sformułowań
  • zastanów się, jakie zapytania mogą wpisywać Twoi klienci w wyszukiwarkę
  • zawęź frazy pod kątem lokalizacji i produktów/usług
  • zoptymalizuj stronę pod kątem treści
  • monitoruj efekty kampanii i wprowadzaj zmiany

Metoda pozycjonowania long tail staje się coraz bardziej popularna i coraz częściej stosowana. Najlepsze jednak efekty przynosi w połączeniu z pozycjonowaniem na popularne słowa kluczowe.

Recent Posts
youtube