O czym warto pamiętać dodając filmy na YouTubie?

YouTube z roku na rok rośnie w sile. W Polsce miesięcznie ogląda filmy na YouTubie 18,5 mln osób, a sam serwis jest drugą po Google największą wyszukiwarką treści w Internecie. Coraz częściej z serwisu korzystają też przedsiębiorcy, którym zależy na dobrych pozycjach na YouTubie i w wyszukiwarce Google. Na co zatem zwrócić uwagę dodając filmy na YouTubie by osiągały dobre wyniki wyświetleń? Odpowiedź znajdziecie w naszym artykule. Podpowiadamy zarówno rozwiązania stricte związane z pozycjonowaniem, jak również rozwojem całego kanału.

1. Tagi

Dobre otagowanie filmu, to najważniejszy element przy jego pozycjonowaniu. Tagi określają o czym jest wideo i są brane pod uwagę przez wyszukiwarkę do dobierania treści do zapytań. Tagi powinny być naszymi słowami kluczowymi zarówno tymi podstawowymi jak również z długiego ogona. Pole na tagi mieści 500 znaków.   

2. Tytuł filmu

W tytule filmu należy zamieścić słowa kluczowe. Pomocnym narzędziem jest AnswerThePublic. Warto wpisać wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarkę YouTube i sprawdzić, jakie materiały wyświetlają się na to hasło oraz ile mają wyświetleń.

3. Opis filmu

Powinien zawierać nie mniej niż 200 słów i być naszpikowany słowami kluczowymi. Warto zwrócić uwagę na pierwsze zdanie, które będzie widoczne pod miniaturką na liście filmów sugerowanych do obejrzenia. W opisie można także zawrzeć przekierowanie do innych filmów z kanału bądź strony internetowej.

4. Karty

Karty odsyłają do innych materiałów na naszym kanale. Warto wstawić je w miejscu, gdzie odwołujemy się do na nagraniu do innych materiałów. Karty wydłużają watch time kanału. 

5. Częstotliwość filmów

Regularne i częste zamieszczanie filmów pozytywnie wpływa na statystyki kanału i może mieć wpływ na  pozycjonowanie treści przez YouTube

6. Komentarze

Podobnie jak komentarze na blogu, tak komentarze pod filmem są sygnałem dla YouTube, że materiał wzbudza zainteresowanie i warto pokazywać film kolejnym użytkownikom. 

7. Subskrypcje

Subskrypcje są ważny sygnałem dla YouTube, że kanał budzi zainteresowanie i warto go pozycjonować. Dlatego przy nagrywaniu filmu dobrą praktyką jest zachęcenie do subskrybowania kanału.