Narzędzia pozycjonera – analiza linków

Dzisiaj mamy dla Was kolejny artykuł, w którym przedstawimy dwa popularne programy do analizy linków. Dzięki nim możemy w łatwy sposób zbadać pozycję konkurencji i inspirować się w poszukiwaniu nowego miejsca dla naszej domeny.

Pierwszym programem jest SEO Spy Glass. Program ten posiada wiele przydatnych narzędzi, m.in. możliwość porównania naszej domeny z domeną konkurencji. Zawiera informacje o linkach zewnętrznych, wieku domeny, PageRank czy stronach zindeksowanych w Google. Bada również media społecznościowe.

W zakładce Panel odnajdziemy wszystkie informacje dotyczące analizowanych linków, czyli adres URL, nazwę strony, na której znajduje się link, PageRank strony. Aby nasze analizy były bardziej czytelne, istnieje opcja grupowania linków. Przy linkach zwrotnych informowani jesteśmy o tym, czy link wydaje się podejrzany/niebezpieczny.

Drugim programem, który pomoże w analizie linków i konkurencji jest Ahrefs.com. Program jest prosty w obsłudze. Pierwszym krokiem jest wpisanie adresu URL, który chcemy zanalizować. Następnie wystarczy kliknąć Explore Links i czekać na wyniki. Statystyki pokazane są w formie przejrzystych wykresów graficznych, liczbowych i innych. Jakie informacje możemy z nich odczytać? Widzimy rodzaj linków, ich liczbę, a także linki utracone. Niestety, w wersji darmowej nie jesteśmy w stanie wiele na stronie zrobić. Konieczna jest rejestracja i wybranie swojego planu cenowego. Narzędzie to jest bardzo przydatne, ponieważ dostarcza informacji o słowach kluczowych, linkach zwrotnych i przedstawia w prosty sposób wartość analizowanej domeny.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz