Linkowanie wewnętrzne – jak je właściwie stosować?

 In Pozycjonowanie

Linkowanie wewnętrzne (internal linking) to tworzenie linków do poszczególnych podstron w obrębie danej witryny, które umożliwiają użytkownikom i robotom wyszukiwarek dotarcie do wszystkich  podstron witryny. 

Linkowanie wewnętrzne:

  • porządkuje stronę i pomaga w nawigacji
  • zapewnia skuteczne indeksowanie stron przez Google
  • poprawia pozycję słów kluczowych
  • zmniejsza współczynnik odrzuceń

Przykłady linkowania wewnętrznego:

  • menu strony 
  • linkowanie kontekstowe – polega na umieszczeniu linku w treści artykułu, do wpisu, który uzupełnia treść artykułu
  • linkowanie listą wpisów powiązanych – polega na umieszczeniu na końcu artykułu linków do starszych/nowyszych bądź podobnych wpisów

O czym warto pamiętać tworząc linki wewnętrzne?

1. Stosuj ścieżkę nawigacji (breadcrumbs)

Breadcrumbs, czyli okruszki chleba, to ścieżki nawigacji, znajdująca się tuż pod głównym poziomym menu, która pokazuje ścieżkę przebytą przez użytkownika.

Przykładowo wygląda tak: Strona główna  → Kategoria → Podkategoria → Produkt

2.  Twórz anchor teksty składające się z kilku wyrazów

Ważne jest by anchor teksty dobrze opisywały co znajduje się pod linkiem. Dzięki temu użytkownik chętnie przejdzie na podstronę. Wpływa to także pozytywnie na tworzenie fraz z długiego ogona. 

3. Pamiętaj o regule 3 kliknięć

Wykonując maksymalnie 3 kliknięcia, powinniśmy móc dojść do każdej strony w serwisie. W praktyce ciężko jest zbudować stronę w ten sposób, ale warto tą regułę stosować przy budowania serwisu.

4. Linkuj do strony głównej

Zazwyczaj zamieszczamy link do strony głównej w logo z odpowiednio atrybutem „alt” zawierającym nazwę firmy i najważniejsze słowo kluczowe.

5. Stwórz mapę strony HTML

Mapa strony HTLM to strona zawierająca odnośniki do wszystkich podstron w serwisie. Jest ona szczególnie pomocna dla robota Google.

Recommended Posts