Komunikacja z klientem – moc infografiki

Każdy odbiorca chciałby czuć się dopieszczony profesjonalnie przygotowaną treścią na blogach firmowych czy profilach firmy w kanałach społecznościowych. Ważna jest wartościowa, oryginalna treść oraz urozmaicenie bloku tekstowego. W dzisiejszym artykule poruszymy temat urozmaiceń, na które na pewno czekają Wasi klienci.

Do najpopularniejszych elementów, które wstawiamy pomiędzy blok tekstowy należą grafiki i infografiki. Te drugie są stosunkowo nowym rozwiązaniem, które zachwyca rzesze ludzi. Dlaczego infografika w komunikacji z klientem jest tak skuteczna? Warto zapamiętać, że najwięcej informacji zapamiętuje mózg poprzez komunikaty graficzne, mniej poprzez komunikaty słuchowe, a najmniej zapamiętuje mózg z komunikatów tekstowych.

Dobrze przygotowana infografika zapewni sprawne przyswajanie treści i jej analizowanie. Pierwszorzędnymi zasadami infografiki jest intuicyjność, czytelność i ciekawa forma. Celem infografiki jest zatrzymanie czytelnika i zapoznanie go z przygotowanym materiałem. Musi dziać się to w ekspresowym tempie, ponieważ tak też zapadają decyzje w naszym mózgu.

Coraz większą popularnością cieszą się infografiki interaktywne. Mają one za zadanie zatrzymać odbiorcę na stronie jak najdłużej. Wymuszenie w czytelniku działania sprawia, że staje się on bardziej skoncentrowany na naszym komunikacie. Dodatkowo ciekawe rozwiązania technologiczne pozwalają na swobodne przemieszczanie się wśród informacji tam zawartych. Dzięki temu odbiorca sam decyduje czego i kiedy chce się dowiedzieć.

Jakie zalety niosą ze sobą infografiki w SEO?
-większy ruch na stronie
-dłuższy czas przebywania na stronie
-rozprzestrzenianie się wirusowe treści
-możliwość zapisu na newsletter lub do logowania
-bezpośrednia promocja marki
Infografiki możemy zaprojektować u freelancera, agencji lub wykonać je samodzielnie. Na rynku znajdziemy wiele intuicyjnych programów umożliwiających w prosty sposób zaprojektowanie ciekawych wizualnie infografik.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz