Jak stworzyć dobry blog firmowy?

Dobrze prosperująca firma pragnie prezentować się profesjonalnie wśród konkurencji. Tworzymy ciekawe reklamy, dopieszczamy nasze produkty oraz prezentujemy je lokalnie. Jednak to nie zawsze wystarczy. Warto w takich okoliczność spróbować zmniejszyć dystans między firmą a klientem poprzez prowadzenie firmowego bloga. Jakie są jego zalety i jak stworzyć naprawdę skuteczny blog?

Promuj firmę

Stworzenie firmowego bloga to świetny pomysł na promocję marki. Pogłębi on świadomość odbiorców oraz skutecznie opowie historię produktów. Możemy publikować na nim poradniki, odpowiedzi ekspertów czy zdjęcia ekipy, które ocieplą wizerunek firmy. Warto pokazywać funkcjonowanie marki od kulis, aby wzbudzić w kliencie pozytywne emocje.

Odpowiednia nazwa

Rozpoczynając swoją przygodę z firmowym blogiem najpierw musimy skupić się na jego nazwie. Powinna ona bezpośrednio korespondować z logo czy nazwą marki. Może być to precyzyjny skrót lub krótkie hasło reklamowe. Muszą być one jednak jednoznaczne, aby nie pomylić ich z żadną inną. Nie stosujmy także zbyt długich lub trudnych do zapamiętania nazw. To z pewnością nie pomoże klientom.

Stwórz plan

Firmowy blog to nie wszystko. Musimy wyznaczyć jego konkretny cel. Jeśli go określimy, następnie musimy wyznaczyć drogi, jakimi chcemy go osiągnąć. Precyzyjny plan pomoże nam w podstawowym tworzeniu treści, a dzięki temu unikniemy tworzenia tak zwanego worka ze wszystkim i niczym. Określ także harmonogram publikacji postów. Dzięki temu twoi klienci będą wiedzieli, kiedy oczekiwać nowych treści, a blog będzie wciąż aktualizowany.

Oryginalność w cenie

Przygotowując posty na firmowego bloga pamiętaj o wartościowej treści. Stwórz własny przepis na sukces. Być może będą nim krótkie poradniki z infografikami. Możesz zwojować swoją branżę dzięki ciekawym opowieściom zza kulis. Znajdź swój własny sposób na podbicie serc klientów. Ważne, aby nie kopiować cudzych tekstów i nie powielać ich. Pochwal się swoją wiedzą i kreatywnością, a klienci będą widzieć w tobie eksperta.

Kontakt z Klientem

Dzięki prostej formie, jaką jest blog, możemy wejść w bliższe kontakty z klientami. Reaguj na komentarze, stwarzaj możliwości do dyskusji, odpowiadaj na pytania. Dzięki temu klienci zobaczą twoje zaangażowanie oraz profesjonalizm. Pokaż się w roli specjalisty, który nie boi się żadnych pytań.

Estetyka bloga

Blog firmowy stanie się pewnego rodzaju wizytówką marki. Zadbaj więc o jego estetykę. Piękne fotografie, ciekawe opisy, konkretne treści. Pamiętaj jednak, aby treść była na blogu najważniejsza.

Blog firmowy to idealny sposób na bliższe dotarcie do klientów i pokazanie się od profesjonalnej strony. To także wpuszczenie klienta na zaplecze i pokazanie swojego zespołu, działania i tworzenia produktów. To także wyjątkowa wizytówka firmy, którą dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu możemy przekazywać dalej w świat. Nie rezygnuj z takich możliwości i załóż własny blog firmowy.