Google Analytics- poradnik dla początkujących

 In Marketing, Strony internetowe

W swojej codziennej pracy korzystamy z różnorodnych narzędzi. Absolutną podstawą jest natomiast Google Analytics, który zbiera dla nas różnorodne informacje, które następnie możemy  wykorzystać. W dzisiejszym artykule przedstawimy wygląd panelu oraz informacje, które możemy z niego wyczytać.

Na dobry początek

Na starcie powinniśmy dowiedzieć się jak Google Analytics dodać do naszej strony. To absolutna podstawa. Aby to się udało musimy dodać kod śledzący do kodu naszej strony internetowej. Kod ten możemy wygenerować dzięki utworzeniu nowego konta. Po odpowiednim wypełnieniu wszystkich pól pobieramy identyfikator usługi. Jeśli nie jesteśmy pewni w jakim miejscu wprowadzić kod- skorzystajcie z pomocy osoby, która tworzyła waszą stronę internetową. Nie ma nic złego w proszeniu o pomoc. Po zainstalowaniu kodu musimy odczekać pewien czas, aby Google Analytics mogło zebrać odpowiednią liczbę danych o naszej stronie.

Panel podstawowy

Kiedy wszystko jest już gotowe możemy przejść do objaśnienia zagadnień w podstawowym panelu Google Analytics.

-SESJE, czyli liczba osób odwiedzających naszą stronę w konkretnym okresie. Dzięki temu poznamy rzeczywisty ruch na stronie, który jest podstawą dobrze funkcjonującej marki.

-LICZBA UŻYTKOWNIKÓW- liczba ta wskazuje unikalne wejście na stronę, czyli wejście z unikalnej przeglądarki.

-ODSŁONY, czyli liczba sesji wygenerowanych przez użytkowników.

-STRONY, co wskazuje nam na średnią liczbę stron przeglądanych przez użytkowników podczas jednorazowej sesji. Pokazuje nam, jak długo użytkownik był na naszej stronie oraz czy zaangażował się w prezentowane treści. Ponadto program wskaże nam średni czas pojedynczej sesji.

Interpretacja danych dostępnych poprzez Google Analytics może być różna w zależności od naszej branży. Nie istnieje jedna instrukcja na ich odczytywanie. Aby odpowiednio interpretować wyniki musisz określić kilka podstawowych składników. Należą do nich cele, do jakich prowadzić ma strona, wyznaczanie dróg, którymi użytkownik ma osiągnąć te cele, jasne sprecyzowanie grupy docelowej oraz kanały, jakimi do nich dotrzeć.

Rozpoczynając swoją przygodę ze stroną internetową bądź sklepem internetowym warto mieć na uwadze cele, które stawiamy przed odbiorcą. Cele te warto w późniejszym czasie określić w konwersjach, a dzięki odpowiednim wskaźnikom kontrolować na jakim etapie pojawiają się problemy między odwiedzeniem strony przez użytkownika, a celem jaki powinien być spełniony. Dzięki temu rozjaśnimy naszą sytuację, a nasze działania będą skuteczniejsze.

Recent Posts