Copywriting- czyli jak pisać dobre treści w Nowym Roku?

 In Słowniczek

Nowy Rok to czas wielkich postanowień. Decydujemy się na wiele zmian – można także pisać jeszcze lepsze treści. Copywriting to nic innego jak tworzenie ciekawych, oryginalnych i praktycznych tekstów dla naszych klientów. Jak udoskonalić naszą technikę w nowym roku?

  1. Pamiętaj o swoim odbiorcy

Naszą naczelną zasadą powinno być bezpośrednie podejście do klienta. Musimy pamiętać, aby pisać do niego i w jego stylu, co oznacza treści napisane prostym językiem i zrozumiałe dla wszystkich. Powinniśmy unikać fachowego słownictwa bądź używać go z objaśnieniami. Im prościej, tym więcej osób nas zrozumie.

  1. Rozwiązuj problemy

W jaki sposób? Twórz poradniki, ebooki, webinary i inne formy, dzięki którym przedstawisz klientowi istniejący problem i wytłumaczysz sposób jego rozwiązania. Możemy użyć przy tym różnych infografik, aby prezentacja naszej treści była bardziej efektowna. Na stronie możemy umieścić także kontakt, w którym odbiorcy będą mogli wpisywać swoje pytania, a ty cyklicznie będziesz na nie odpowiadać. To świetnie zbliży nas do klienta.

  1. Pisz dla konkretnych odbiorców

Chcemy, aby nasze treści były przydatne i interesujące dla każdego. Niestety nie zawsze jest to możliwe, dlatego świetnym rozwiązaniem jest kierowane tekstów do konkretnych odbiorców. Możemy zaznaczać taką grupę docelową właśnie w tytule, aby każdy w łatwy sposób mógł znaleźć interesujące ich informacje.

  1. Podkreślaj plusy

W naszych tekstach chcemy pisać prawdę i tylko prawdę. Jednak mocne uwydatnianie negatywów nie jest pożądane. W swoich treściach zawsze podkreślaj zalety danego rozwiązania czy produktu. Zaprezentuj sytuację, w której informacje zawarte w tekście będą przydatne. Odbiorcy będą mogli wtedy łatwo wyobrazić sobie daną sytuację i zapamiętają, jak ją rozwiązać.

  1. Bądź autorytetem

Stwarzaj wokół siebie profesjonalną aurę. Spraw, aby tworzone przez Ciebie treści miały znamiona eksperckich. Oczywiście trzeba pamiętać, aby wypowiadać się zrozumiałym językiem, co wcale nie wyklucza to specjalistycznych porad. Wyróżnij się na tle konkurencji i stań się prawdziwym specjalistą.

  1. Zadbaj o dane

Statystyki zawsze są mile widziane. Na nich możemy oprzeć nawet cały artykuł. Musimy je jednak odpowiednio opisać, aby nasi odbiorcy rozumieli wnioski. Umieszczając konkretne dane w tekście nasze artykuły będą bardziej wiarygodne.

Tworzenie dobrych treści to wyzwanie długofalowe i zależy od wielu czynników. Warto wdrażać kolejne zasady systematycznie, aby wykreować swój własny, niepowtarzalny styl, dzięki któremu osiągniemy wysokie wyniki w wyszukiwarce.

Recent Posts

Leave a Comment