Google Analytics- poradnik dla początkujących

W swojej codziennej pracy korzystamy z różnorodnych narzędzi. Absolutną podstawą jest natomiast Google Analytics, który zbiera dla nas różnorodne informacje, które następnie możemy wykorzystać. W dzisiejszym artykule przedstawimy wygląd panelu oraz informacje, które możemy z niego wyczytać. Przyjrzymy się również korzyścią, jakie daje korzystanie z tego słynnego narzędzia.

Google Analytics – na dobry początek

Na starcie powinniśmy dowiedzieć się jak Google Analytics dodać do naszej strony. To absolutna podstawa. Aby to się udało musimy dodać kod śledzący do kodu naszej strony internetowej. Kod ten możemy wygenerować dzięki utworzeniu nowego konta. Po odpowiednim wypełnieniu wszystkich pól pobieramy identyfikator usługi. Jeśli nie jesteśmy pewni w jakim miejscu wprowadzić kod- skorzystajcie z pomocy osoby, która tworzyła waszą stronę internetową. Nie ma nic złego w proszeniu o pomoc. Po zainstalowaniu kodu musimy odczekać pewien czas, aby Google Analytics mogło zebrać odpowiednią liczbę danych o naszej stronie.

Panel podstawowy w GA – jak z niego korzystać?

Kiedy wszystko jest już gotowe możemy przejść do objaśnienia zagadnień w podstawowym panelu Google Analytics.

-SESJE, czyli liczba osób odwiedzających naszą stronę w konkretnym okresie. Dzięki temu poznamy rzeczywisty ruch na stronie, który jest podstawą dobrze funkcjonującej marki.

-LICZBA UŻYTKOWNIKÓW- liczba ta wskazuje unikalne wejście na stronę, czyli wejście z unikalnej przeglądarki.

-ODSŁONY, czyli liczba sesji wygenerowanych przez użytkowników.

-STRONY, co wskazuje nam na średnią liczbę stron przeglądanych przez użytkowników podczas jednorazowej sesji. Pokazuje nam, jak długo użytkownik był na naszej stronie oraz czy zaangażował się w prezentowane treści. Ponadto program wskaże nam średni czas pojedynczej sesji.

Google Analytics – możliwości i dodatkowe funkcje

Jedną z najbardziej istotnych dla każdego e-biznesu możliwości, które wynikają z użytkowania GA jest śledzenie tzw. ścieżek konwersji. Google Analitycs pokazuje nam nie tylko popularne ścieżki odsyłaczy, ale też liczbę interakcji użytkownika z każdym kanałem (lub punktem kontaktowym) które mają miejsce przed oczekiwaną konwersją w Twojej witrynie. Jest to przydatny raport, który daje użytkownikom wgląd w dane, dzięki którym można skutecznie promować swoją ofertę na różnych kanałach.

Dane, o których mowa to:

  • ścieżka konwersji firmy,
  • zachowanie związane z konwersją.

Inną przydatną funkcją związaną z GA jest śledzenie statystyk geolokalizacyjnych. Ważne do zapamiętania jest jednak to, że aby z tego skorzystać nie wystarczy tylko zarejestrować się w Google Analytics. Musisz także wziąć kod przypisany do Twojej konkretnej nieruchomości (witryny) i wstawić go do kodu swojej witryny. Powinien znajdować się na każdej stronie witryny lub przynajmniej na każdej stronie, którą chcesz śledzić.

Traktuj kod jako flagę dla Google – informuje wyszukiwarkę o tym:

  • gdzie szukać,
  • jakie informacje śledzić.

Warto również w kontekście Google Analytics wspomnieć o możliwości śledzenia ruchu w czasie rzeczywistym.

GA – o czym pamiętać podczas analizy raportów i danych?

Interpretacja danych dostępnych poprzez Google Analytics może być różna w zależności od naszej branży. Nie istnieje jedna instrukcja na ich odczytywanie. Aby odpowiednio interpretować wyniki musisz określić kilka podstawowych składników. Należą do nich cele, do jakich prowadzić ma strona, wyznaczanie dróg, którymi użytkownik ma osiągnąć te cele, jasne sprecyzowanie grupy docelowej oraz kanały, jakimi do nich dotrzeć.

Rozpoczynając swoją przygodę ze stroną internetową bądź sklepem internetowym warto mieć na uwadze cele, które stawiamy przed odbiorcą. Cele te warto w późniejszym czasie określić w konwersjach, a dzięki odpowiednim wskaźnikom kontrolować na jakim etapie pojawiają się problemy między odwiedzeniem strony przez użytkownika, a celem jaki powinien być spełniony. Dzięki temu rozjaśnimy naszą sytuację, a nasze działania będą skuteczniejsze.

Google Analytics – dlaczego warto poświęcić na to czas?

Mówiąc najprościej, do czego może się przydać w pierwszej linii GA i dlaczego warto: Google Analytics pozwala zobaczyć, ile osób odwiedziło Twoją witrynę, ale w końcu ją odrzuciło, co oznacza, że nie znaleźli tego, czego szukali. To narzędzie pokaże, które podstrony mają wysoki współczynnik odrzuceń, a które przekraczają oczekiwania.

Daje to możliwość zmiany kilku rzeczy np.:

  • optymalizacja mobilna.
  • wygląd,
  • długość treści,
  • użyteczność

Wszystko to działa w celu zwiększenia liczby konwersji i zdobycia powracających klientów. Na przykład treść może nie być wystarczająco interesująca i może być konieczne sprawdzenie internetowych instrukcji pisania, aby była idealna i zachęcająca dla potencjalnego klienta.

Innym (z wielu) koronnym argumentem za tym, dlaczego warto na GA poświęcić swój czas jest możliwość dowiedzenia się, skąd pochodzą Twoi użytkownicy. Lokalizacja geograficzna jest bardzo ważna w prowadzeniu działalności gospodarczej i to są dokładnie te informacje, które dostarcza Google Analytics. Znajomość lokalizacji użytkowników pomaga:

  • projektować określone kampanie marketingowe,
  • wyznaczać cele dla tego obszaru.

Google Analytics to doskonałe narzędzie dla każdej firmy. Jeśli wiesz, jak prawidłowo z niego korzystać, może dostarczyć wielu przydatnych informacji na temat ulepszania witryny, ofert i nadążania za konkurencją. Nie patrz tylko na ładne wykresy, naucz się ich używać, aby zyskać przewagę i więcej uwagi i konwersji. Korzyści, które z tego wynikną mogą przekroczyć Twoje oczekiwania!

Skuteczny marketing- poznaj sprawdzone narzędzia pozycjonera!

Na co dzień wykonujemy wiele działań z zakresu szeroko rozumianego pozycjonowania. Ustalamy słowa kluczowe, śledzimy poczynania konkurencji, dbamy o naturalne linki, optymalizujemy strony internetowe i przeprowadzamy ich audyt. Nasza praca jednak nie byłaby efektywna, gdyby nie szereg narzędzi, z których na co dzień korzystamy. Jakie z nich sprawdzają się najlepiej?

Czy wiesz, gdzie rozglądać się za backlinkami?

Majestic to narzędzie SEO, które w zasadzie robi jedną rzecz i robi to dobrze. Majestic specjalizuje się w linkach zwrotnych (backlinki). Tak więc w Majestic nie znajdziesz miesięcznej liczby wyszukiwań, śledzenia pozycji, audytów technicznych na stronie / technicznych SEO, ani organicznych danych o ruchu. Jeśli szukasz pełnego zakresu wskaźników SEO, potrzebujesz więcej niż Majestic. Jeśli jednak chodzi o backlinki – nie rozczarujesz się, stawiając właśnie na to narzędzie. Majestic daje dostęp do wielu raportów, wizualizacji i analiz, które pokazują silny profil linku zwrotnego.

Obszerne informacje zwrotne dostarczane przez Majestic mogą przynieść korzyści Twojej organizacji na wiele sposobów. Dane i analizy Majestic mogą pomóc:

  • Poprowadzić działania SEO tak, aby zwiększyć ruch z wyszukiwarek,
  • Analizować konkurentów i porównywać się z nimi,
  • Znaleźć możliwości do współpracy z witrynami,
  • Dowiedzieć się, których witryn należy unikać.

Konkurencyjne narzędzie o podobnym zastosowaniu, bo również tematycznie skupione wokół tematu linków zwrotnych to Ahrefs. W zasadzie jest to dobrze znany zestaw narzędzi do backlinków i analizy SEO.

Wyróżnia go:

  • jedna z największych baza linków,
  • ogromny indeks,
  • wysoka szybkość aktualizacji indeksu.

Na stronie narzędzia można znaleźć informacje na temat tego, że dbają o to, by stale aktualizować wszystkie algorytmy, aby zapewnić klientom najświeższe i najbardziej aktualne dane linków zwrotnych. Oprócz tego starają się podążać za wszystkimi nowymi tendencjami w świecie SEM i SEO, aby upewnić się, że tendencje te znajdują odzwierciedlenie w nowych funkcjach Ahrefs.

Czy Twoja strona działa poprawnie?

Aby ocenić poprawność strony internetowej możemy skorzystać z SEO Site Check Up. Jest to niezwykle prosta aplikacja. Wystarczy wkleić adres strony, która jest następnie analizowana. Program pokaże nam, które elementy sprawują się świetnie oraz te, które są niefunkcjonalnie i wymagają optymalizacji. Ponadto, w programie znajdziemy wskazówki, dzięki którym w szybki sposób naprawimy zastane błędy. Jeśli szukasz prostego i szybkiego narzędzia do oceny własnej strony koniecznie skorzystać z SEO Site Check Up.

Writing czy Copywriting?

Teksty przygotowywane dla naszych czytelników muszą być przede wszystkim oryginalne i wartościowe. W nowym roku warto postawić sobie tego typu treści jako postanowienie noworoczne i codziennie pracować nad swoim pisarskim warsztatem. To jednak nie wszystko. Teksty powinny być przygotowane także pod kątem pozycjonowania, a w tym może nam pomóc BuzzSumo. Jest to narzędzie, które wygeneruje nam najczęściej czytane i udostępniane posty. Dzięki temu w szybki sposób zbierzesz inspiracje do kolejnych tekstów, także podejrzysz taktykę konkurencji.

Chcesz pisać doskonałe treści? Te narzędzia mogą Ci się bardzo przydać!

Pierwszym, o jakim warto wspomnieć jest Surfer. Surfer to szybki, ale niezwykle dokładny sposób na uzyskanie porady w SEO najbardziej wartościowej, bo opartej na danych. Narzędzie to pobiera dane i przedstawia je w taki sposób, aby zrozumiał je nawet początkujący SEO.

Dzięki korzystaniu z Surfera stworzysz lepsze treści niż konkurenci, gdyż metodologia tego narzędzia jest oparta na danych w czasie rzeczywistym. Surfer zapewnia kluczowe informacje w tym wskazuje na czynniki wpływające na jakość contentu jak np:

  • doskonała gęstość słów kluczowych,
  • popularne słowa kluczowe,
  • zalecana długość artykułów,
  • wiele więcej.

Z pomocą tego narzędzia będziesz mógł tworzyć wyjątkowe treści, które przewyższą te generowane przez konkurencję, niekorzystającą z Surfera.

Innym interesującym narzędziem z punktu widzenia tworzenia treści jest LanguageTool. Kto z tego skorzysta? Redaktorzy, korektorzy i firmy – chodzi bowiem o naprawdę potężne rozwiązanie gramatyczne. LanguageTool jest otwartym programem do korekty online typu open source, który wyszukuje i rozwiązuje problemy gramatyczne i stylistyczne w swoich pracach pisemnych.

Co więcej, potrafi sprawdzić gramatykę wielu języków, takich jak np:

  • angielski,
  • hiszpański,
  • francuski,
  • niemiecki,
  • polski,

Ten szerszy zakres umożliwia wykrywanie błędów i problemów, których inne programy korekty mogą nie wykryć. LanguageTool ma również dostosowywany słownik, w którym użytkownicy mogą dodawać słowa, których często używają, ale niekoniecznie są tymi, które znajdują się w tradycyjnym słowniku. LanguageTool ma rozszerzenia przeglądarki dla Google Chrome i Mozilla Firefox, a także skróty klawiaturowe, które znacznie przyspieszają korektę.

Poznaj opinię innych

Każda marka działająca w sieci powinna regularnie śledzić opinie o swoich produktach. To, co mówi się o nich w mediach społecznościowych, na forach czy w opiniach jest niezwykle ważne pod kątem promocji marki. Dzięki aplikacji Brand24 możemy w prosty sposób dowiedzieć się, jakie emocje względem naszej marki posiadają klienci. Mogą być to emocje pozytywne, negatywne bądź neutralne. Warto wiedzieć, co w sieci o nas piszczy.

Słowa kluczowe- istotne w twoich działaniach

Ustalanie słów kluczowych należy do podstawowych działań pozycjonerów. Aby słowa te były trafione, a jednocześnie skuteczne warto skorzystać z pomocy odpowiednich narzędzi naprowadzających. Możemy skorzystać z planera słów kluczowych Google Adwords oraz Wordtracker. To sprawdzone narzędzia, które świetnie sprawdzą się przy każdej kampanii.

W naszej codziennej pracy możemy korzystać także z bezpłatnych baz narzędzi seo. Znajdziemy w nich różnorodne aplikacje i programy, które mogą sprawić, że nasze działania będą bardziej skuteczne i efektowne.

Znajdź najlepsze słowa kluczowe

Cognitive SEO to ogólnie mówiąc narzędzie dostarczające propozycji słów kluczowych i równocześnie działające jako asystent treści. Można więc stwierdzić, że nie jest to tylko jedno narzędzie, ale raczej rozwiązanie 3 w 1, które łączy w sobie te zaawansowane funkcje:

  • badanie słów kluczowych,
  • analiza rankingowa,
  • optymalizacja treści.

Cognitive SEO jako narzędzie do badania słów kluczowych pomoże Ci zidentyfikować nowe możliwości rankingu oraz tysiące sugestii słów kluczowych i tematów. To narzędzie jest przeznaczone dla każdego marketera, webmastera, pozycjonera, blogera lub autora treści, który potrzebuje aplikacji, która faktycznie przyniesie rezultaty w perspektywie krótko- i długoterminowej. Cognitve SEO to narzędzie, które jest w pełni przejrzyste i rozumie to, jak bardzo ewoluował krajobraz SEO w ostatnich latach.

Czas na analizę ruchu

Do tego niewątpliwie przyda się Semstorm, który (mówiąc ogólnie i prosto) jest oprogramowaniem, które zapewnia gotowe sposoby na podniesienie pozycji witryny w wyszukiwarkach za pomocą różnych narzędzi. Niektóre z nich obejmują:

  • marketing treści,
  • badanie słów kluczowych,
  • monitorowanie pozycji,
  • audyt strony internetowej.

Tym samym Semstorm sprawdza się jako możliwość pozwalająca na osiągnięcie kolejnych poziomów w działaniach związanych z SEO.

Narzędzia dla eCommerce – bez granic

Powyżej wymieniliśmy pokrótce kilka narzędzi, które mogą okazać się przydatne w szeroko zakrojonych działań związanych z biznesem w sieci. Do listy najważniejszych należy dodać również rozwiązania oferowane przez Google jak Google Analytics, czy Google Trend.

Copywriting- czyli jak pisać dobre treści w Nowym Roku?

Nowy Rok to czas wielkich postanowień. Decydujemy się na wiele zmian – można także pisać jeszcze lepsze treści. Copywriting to nic innego jak tworzenie ciekawych, oryginalnych i praktycznych tekstów dla naszych klientów. Jak udoskonalić naszą technikę w nowym roku?

  1. Pamiętaj o swoim odbiorcy

Naszą naczelną zasadą powinno być bezpośrednie podejście do klienta. Musimy pamiętać, aby pisać do niego i w jego stylu, co oznacza treści napisane prostym językiem i zrozumiałe dla wszystkich. Powinniśmy unikać fachowego słownictwa bądź używać go z objaśnieniami. Im prościej, tym więcej osób nas zrozumie.

  1. Rozwiązuj problemy

W jaki sposób? Twórz poradniki, ebooki, webinary i inne formy, dzięki którym przedstawisz klientowi istniejący problem i wytłumaczysz sposób jego rozwiązania. Możemy użyć przy tym różnych infografik, aby prezentacja naszej treści była bardziej efektowna. Na stronie możemy umieścić także kontakt, w którym odbiorcy będą mogli wpisywać swoje pytania, a ty cyklicznie będziesz na nie odpowiadać. To świetnie zbliży nas do klienta.

  1. Pisz dla konkretnych odbiorców

Chcemy, aby nasze treści były przydatne i interesujące dla każdego. Niestety nie zawsze jest to możliwe, dlatego świetnym rozwiązaniem jest kierowane tekstów do konkretnych odbiorców. Możemy zaznaczać taką grupę docelową właśnie w tytule, aby każdy w łatwy sposób mógł znaleźć interesujące ich informacje.

  1. Podkreślaj plusy

W naszych tekstach chcemy pisać prawdę i tylko prawdę. Jednak mocne uwydatnianie negatywów nie jest pożądane. W swoich treściach zawsze podkreślaj zalety danego rozwiązania czy produktu. Zaprezentuj sytuację, w której informacje zawarte w tekście będą przydatne. Odbiorcy będą mogli wtedy łatwo wyobrazić sobie daną sytuację i zapamiętają, jak ją rozwiązać.

  1. Bądź autorytetem

Stwarzaj wokół siebie profesjonalną aurę. Spraw, aby tworzone przez Ciebie treści miały znamiona eksperckich. Oczywiście trzeba pamiętać, aby wypowiadać się zrozumiałym językiem, co wcale nie wyklucza to specjalistycznych porad. Wyróżnij się na tle konkurencji i stań się prawdziwym specjalistą.

  1. Zadbaj o dane

Statystyki zawsze są mile widziane. Na nich możemy oprzeć nawet cały artykuł. Musimy je jednak odpowiednio opisać, aby nasi odbiorcy rozumieli wnioski. Umieszczając konkretne dane w tekście nasze artykuły będą bardziej wiarygodne.

Tworzenie dobrych treści to wyzwanie długofalowe i zależy od wielu czynników. Warto wdrażać kolejne zasady systematycznie, aby wykreować swój własny, niepowtarzalny styl, dzięki któremu osiągniemy wysokie wyniki w wyszukiwarce.

Specjalista ds. pozycjonowania- co powinien umieć?

Specjaliści różnią się między sobą. Różni ich zaangażowanie, profesjonalizm, doświadczenie, a także kontakt z klientem. Nie od razu każdy stał się specjalistą. Każdy miał za to kiedyś swój pierwszy raz. Jeśli nie chcesz stawiać samodzielnie pierwszych kroków w pozycjonowaniu, skorzystaj z pomocy specjalisty ds. pozycjonowania.

Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to działania, dzięki którym nasza strona powinna znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Są to jednak działania wielowymiarowe, na które musimy poświęcić dużo czasu i być cierpliwi.

Czym zajmuje się pozycjoner?
Specjalista ds. pozycjonowania systematycznie wdraża etapowe rozwiązania. Kontroluje on statystyki i odpowiednio modyfikuje swoje działania. Następnie monitoruje efekty, aby w krytycznych momentach zmienić strategie. Efektem powinna być wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania.

Najważniejsze kroki
Każdy pozycjoner ma indywidualne podejście do projektu. To niezwykle ważne, ponieważ w różnych projektach mamy różne strategie. Są jednak różnorodne działania, które każdy pozycjoner powinien znać:
-dobranie skutecznych słów kluczowych
-optymalizacja strony pod kątem wygody przeglądania
-tworzenie wersji mobilnych strony
-pozyskiwanie naturalnych linków
-znajomość wytycznych z zakresu optymalizacji i pozycjonowania Google
-planowanie działań content marketingu
-pozycjonowanie lokalne
-tworzenie treści pod kątem mediów społecznościowych
-skuteczne wykorzystywanie dostępnych analiz i statystyk
-analizowanie działań konkurencji
-tworzenie zaplecza SEO

Powyższe działania to absolutny must have każdego pozycjonera. Praca ta wymaga ponadto stałego monitorowania zmian algorytmów Google. Wyszukiwarka jest coraz bardziej czuła na sztuczną ingerencję, dlatego należy stale doskonalić swoje techniki i śledzić zalecenia Google.

Na koniec musimy pamiętać, że indywidualne podejście do projektów jest najważniejsze. W związku z tym działania różnych pozycjonerów będą się od siebie różniły. Podstawy powinien znać każdy, a to jaką strategie wybierze zależy tylko od niego. Znajomość podstawowych haseł pomoże klientowi w rzeczowej rozmowie z pozycjonerem. Jeśli czeka Cię taka w Nowym Roku- przygotuj się!

Boże Narodzenie – przygotuj się już dziś!

Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu internetowego to działania, które obejmują swym zasięgiem różne zadania. Jest to przede wszystkim jego promocja, angażowanie odbiorców, trafianie do właściwej grupy docelowej, linkowanie, jak i mobilność strony czy odpowiednia nawigacja. Już lada moment rozpocznie się świąteczna gorączka. To idealny moment na zwiększenie widoczności sklepu oraz zdobycie nowych klientów.

Czas start- optymalizacja!

Koniec listopada i początek grudnia to czas, kiedy rozglądamy się za pierwszymi gwiazdkowymi prezentami. Najczęściej na samym początku sprawdzamy różne oferty w sieci. Porównujemy ceny, sposób i czas wysyłki, a także jakość produktów. Nasza strona powinna być świetnie zoptymalizowana. Oznacza to oryginalne opisy produktów, jasne nagłówki oraz funkcjonalną nawigację. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób będzie przemieszczał się po stronie, zaciekawią go opisy, a także sam wygląd strony. Musimy pamiętać także o mobilnej wersji naszego sklepu, ponieważ wielu spośród naszych klientów będzie dokonywało zakupów właśnie przez smartfony.

Krok drugi-widoczność!

Ważnym elementem SEO jest także widoczność strony w wyszukiwarce, czyli jej wysoka pozycja. Jej osiągnięcie nie jest wcale takie proste. Składają się na nią linkowanie czy dobór słów kluczowych. Możemy o wysoką pozycję walczyć także kreatywnie, co oznacza tworzenie ciekawych, oryginalnych treści, które są wartościowe dla robotów Google. Warto więc tworzyć teksty przydatne czytelnikom. W okresie świątecznym idealnie sprawdzą się poradniki z propozycjami modnych prezentów, lista bestsellerowych prezentów czy pomysły na świąteczny klimat w domu. Wszystko zależy od profilu naszej branży, ponieważ temat artykułów musi ściśle łączyć się z charakterystyką marki.

Po trzecie- prezenty!

Kto nie lubi dostawać prezentów? W okresie przedświątecznym zadbajmy o naszych klientów. Warto w tym celu uruchomić świąteczny mailing z życzeniami oraz kodami promocyjnymi. Idealnie sprawdzą się także weekendowe rabaty. Możemy zaoferować poradniki do ściągnięcia czy darmowe pakowania zakupów na prezent. To niewielki krok, a zdecydowanie ułatwi działanie odbiorców. Dzięki temu zyskamy nowych klientów, a o naszym sklepie będą krążyć same pochwały.

Przed rozpoczęciem świątecznej gorączki warto sprawdzić działanie naszej strony oraz  formy wysyłki towaru, ponieważ to będą kluczowe parametry. Dzięki widoczności naszego sklepu w sieci, funkcjonalności, wersji mobilnej oraz nawigacji, a także świątecznej oprawie, nasz sklep może przeżyć prawdziwie magiczne święta pod kątem zysków. Wesołych Świąt!

Google Post- lepszy kontakt z klientem i wyższa pozycja w wyszukiwarce

Ożywione kontakty z klientami to cel wielu marek. Nie bez powodu. To one sprawiają, że mamy większe zaufanie do produktów, chętniej je wybieramy oraz wzrasta reputacja marki. Istnieje wiele sposobów na zmniejszenie dystansu między klientem a marką. Warto poznać najnowszy sposób- Google Post.

Czym jest Google Post?

Jest to najnowsza, bezpłatna usługa Google, dzięki której będziemy z klientem w lepszym kontakcie. Dzieje się tak poprzez umieszczanie krótkich postów w wizytówce Google Moja Firma. Jeśli w wynikach pokaże się nasza strona lub sklep internetowy, klient będzie mógł od razu odczytać krótką wiadomość, którą dla niego pozostawimy.

Jakie są plusy?

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na skuteczność takiego przekazu. Nie jest on tak nachalny jak wyskakujące wszędzie banery, dzięki czemu odbiorca nie będzie tymi postami zniechęcony. Nie będzie musiał także naciskać żadnego czerwonego krzyżyka czy szukać innego zamknięcia reklamy. Ponadto, w postach możemy promować nasze produkty, wydarzenia oraz informować o niecodziennych sytuacjach. Wszystko zależy od naszych potrzeb.

Co umieszczać poprzez Google Post?

-informacje o zniżkach i promocjach

-specjalne kody rabatowe

-oferty pracy

-zalety konkretnych produktów (regularnie zmieniane)

-zaproszenie do sklepów stacjonarnych

-informacje o godzinach, w których można spotkać się na rozmowie z obsługą sklepu internetowego

-adres mailowy do kontaktu

Pamiętaj o SEO

Każdy kontakt z klientem zwiększa nasze szanse na widoczność w wynikach wyszukiwania. Posty w wizytówkach mogą okazać się kluczem do sukcesu.  Musimy jednak pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim, musimy używać naturalnego języka. Hasła reklamowe i mnóstwo słów kluczowych to nie są dobre praktyki, a robotom Google mogą wyglądać na spam. Ponadto, warto pamiętać tutaj o wszystkich cechach wartościowych treści, które umieszczamy na swoich stronach takich jak: nagłówek, wyczerpujący, ciekawy opis oraz estetyka tekstu. Na koniec oczywista uwaga, jednak wciąż zaniedbywana, czyli aktualizacja postów. Nasze treści powinny być jak najbardziej aktualne. W zależności od wielkości naszego biznesu możemy je zmieniać codziennie, kilka razy w tygodniu czy nawet raz w tygodniu. Możemy w łatwy sposób zaplanować udostępniane treści według własnych wzorów. Dzięki takiej organizacji Google Post nie tylko poprawi nasze relacje z klientem, ale także zyskamy wyższy wynik w wyszukiwarce.

Teksty SEO – Poradnik dla Początkujących

W pozycjonowaniu stron internetowych bardzo ważną rolę odgrywają wartościowe treści. Możemy zadać sobie pytanie: wartościowe to znaczy jakie? Pożądane są treści oryginalne, niepowtarzalne, ciekawe i zaskakujące naszych odbiorców. Dzięki takim tekstom nasza strona będzie traktowana jako ekspercka, a także zyska wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dzisiaj opowiemy, jak tworzyć takie treści.

Pamiętaj o odbiorcy

Podstawowa zasada SEO mówi o tym, że tworzymy nasze strony internetowe dla naszych odbiorców. Czytać i przeglądać będą ją ludzie, którzy zainteresowani są daną tematyką. W związku z tym nasze teksty powinny być napisane przystępnym językiem. Warto posługiwać się fachową terminologią, ponieważ dzięki temu z zewnątrz będziemy wyglądać na ekspertów w swojej dziedzina. Jednak, aby wszyscy zrozumieli nasz przekaz możemy na naszej stronie umieścić słownik podstawowych pojęć, aby nawet początkująca osoba mogła z naszych treści korzystać.

Nie przesadzaj

Odpowiedni dobór słów kluczowych jest niezwykle ważny podczas pozycjonowania stron internetowych. Musimy jednak pamiętać o tym, że naszą stronę czytają ludzie z krwi i kości, a nie jedynie roboty Google. Dlatego też, nasze teksty nie mogą być zapchane frazami i słowami kluczowymi, przez które tekst stanie się nieczytelny i niezrozumiały. Musimy pamiętać o słowach kluczowych, jednak nie powinny one przeważać nad sensem treści.

Postaw na oryginalność

Niezwykle ważną zasadą jest oryginalność naszych tekstów. Twórzmy teksty nowe, ciekawe, interesujące naszych odbiorców. Unikajmy kopiowania opisów produktów czy wzorowania się na układzie treści. Inspirowanie się twórczością innych to jedno, jeśli jednak stworzymy teksty zbyt podobne do konkurencji, nasza strona będzie z marszu uznana za gorszą bądź po prostu za plagiat. Warto poświęcić czas i sięgnąć do własnych pokładów kreatywności, aby stworzyć coś wyjątkowego.

Zadbaj o szczegóły

Teksty SEO to nie tylko ciekawa treść ze słowami kluczowymi. Nie bez znaczenia pozostaje także kwestia techniczna tekstu. Ważne są chwytliwe nagłówki, odpowiednio rozmieszczona treść, zwięzłe akapity i zrozumiałe podsumowanie treści. Zadbajmy o to, aby nasza strona była spójna wizerunkowo pod kątem czcionek, wielkości czy kolorystyki. Początkującym te kwestie mogą wydawać się błahe, jednak na dłuższą metę odbiorcy mocno przykładają do tego uwagę.

Jeśli chcesz zacząć tworzyć teksty pod SEO musisz pamiętać o tym, że piszesz do ludzi, więc musisz dostosować do nich swoje słownictwo. Postaw na oryginalność i prawdziwą kreatywność, a odbiorcy na pewno docenią Twoje starania.

Technicznie czy kreatywnie? Połącz swoje SEO działania!

Pozycjonowanie to działania wielotorowe, które mocno wydłużają się w czasie. Pozycjonerzy mogą podchodzić do tego zadania na wiele sposobów. Jedni są zwolennikami technicznych rozwiązań, inni natomiast cenią sobie oryginalność i kreatywność, uciekając się do nowatorskich technik pozycjonowania. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki, warto jednak połączyć te drogi, aby efekt był naprawdę spektakularny. Jak pozycjonować stronę zarówno technicznie, jak i kreatywnie?

Poznaj podstawy
Najważniejszą zasadą jest ogólna znajomość funkcjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. Taką wiedzę powinna posiadać każda osoba posiadająca własną stronę w sieci. Dopiero na takich fundamentach możemy budować naszą dalszą naukę. Uczyć powinniśmy się od najlepszych, dlatego warto uczestniczyć w licznych szkoleniach organizowanych zarówno przez Google, jak i przez specjalistów z dziedziny.

Pozbądź się ograniczeń
Uczestniczenie w szkoleniach to jednak nie wszystko, a w swojej pracy musimy wykorzystywać także własne, niepowtarzalne pomysły. Musimy więc pozbyć się wszelkich ograniczeń i spróbować nowych rozwiązań. W sieci znajdziemy wiele pomysłów na kreatywne działania SEO. Warto jednak pamiętać, aby każde działania kontrolować. Musimy na bieżąco śledzić statystyki i minimalizować szkody. Jeśli widzimy, że nasze rozwiązania nie sprawdzają się, miejmy odwagę się do tego przyznać i zmienić swoją drogę. Niech jednak nas to nie ogranicza. Nie popełnia błędów tylko ten, kto niczego nie robi. Musimy więc odnaleźć w sobie pokłady kreatywności i połączyć je z wiedzą techniczną.

Na co zwrócić uwagę?
Wielu z Was będzie zastanawiało się, co zrobić na początku swojej drogi. Jakie działania podjąć i na co powinniście zwrócić uwagę. Na samym początku warto rozpocząć od strony technicznej pozycjonowania. Skupiamy się wtedy na strukturze naszej strony, tworzymy meta tagi oraz mapę strony. Ważne na tym etapie jest także linkowanie wewnętrzne. Warto poznać różnicę między linkowaniem wewnętrznym oraz zewnętrznym, dlatego odsyłamy Was w tym temacie do naszych pozostałych artykułów. Działania kreatywne będą należały do tych przyjemniejszych. Jednym z zadań będzie ustalenie słów kluczowych, tworzenie oryginalnych tekstów i ich optymalizacja. Musimy pamiętać także o optymalizacji zdjęć oraz układzie graficznym strony.

Dzięki zastosowaniu działań technicznych i kreatywnych w swojej pracy szybko zauważymy zwiększoną liczbę odbiorców oraz wyższą pozycję witryny w wyszukiwarce. Warto rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem od technicznej, podstawowej wiedzy, a do niej dodać oryginalne i kreatywne rozwiązania. Nie bójcie się eksperymentować i dążyć do celu- łączcie pozycjonowanie techniczne i kreatywne.

3 etapy promowania sklepu internetowego

Promowanie sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem. Wciąż wiele osób uważa ten proces za niepotrzebny. W natłoku informacji i różnorodności biznesowej musimy jednak wyróżnić się na tle konkurencji. Promocja naszego sklepu powinna być więc naszym kluczowym zadaniem, a osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce- najwyższym celem.

Promować sklep internetowy możemy na wiele sposobów. Na samym początku musimy się jednak zastanowić nad podstawowymi kwestiami. Pierwszym pytaniem, które powinniśmy sobie zadać to, czy naprawdę chcemy promować naszą witrynę. Bez motywacji, cierpliwości i wytrwałości nie będziemy mogli zaobserwować wyraźnych wyników.

Ponadto, warto się zastanowić nad samą marką. Jeśli szata graficzna naszej strony nie jest zachęcająca, na stronie jest wiele błędów, a wyszukiwarka skomplikowana-nie uratują tego nawet najniższe ceny. Dlatego warto patrzeć na sklep internetowy całościowo – nie tylko na ceny czy jakość produktów, ale także sposób serwowania tego Klientowi.

Warto także na początku pamiętać o tym, że pozycjonowanie i optymalizacja strony to proces długotrwały. Efektów nie zobaczymy po tygodniu, a nawet po miesiącu, dlatego podejmując współpracę z pozycjonerem musimy nastawić się na to, że aby zobaczyć efekty będziemy musieli na nie poczekać.

Przechodząc do sedna tematu, jeśli jesteśmy zdecydowani promować nasz sklep internetowy najlepiej przeprowadzić to w trzech podstawowych etapach:

  1. audyt
  2. optymalizacja
  3. pozycjonowanie

Audyt

Tutaj skupiamy się głównie na technicznej stronie naszej witryny. Sprawdzamy czy różne parametry strony odpowiadają zaleceniom Google. Dzięki temu etapowi wyłapujemy także wszystkie nieścisłości, które będą poprawiane na etapie optymalizacji oraz pozycjonowania. Celem audytu strony internetowy jest znalezienie jej mocnych i słabych stron, jak też określenie nad czym trzeba jeszcze popracować lub co udoskonalić.

Optymalizacja

Ten etap promowania sklepu internetowego to często żmudna i trudna praca. Skupiamy się tutaj głównie na udoskonalaniu kodu naszej strony. Patrzymy także na jej wygląd zewnętrzny, czyli kategorie, podkategorie, wyszukiwarkę czy szatę graficzną. Na tym etapie często także odświeżamy estetykę strony. Nowa szata graficzna i proste rozmieszczenie kategorii to idealna podstawa do tego, aby zyskać więcej klientów.

Pozycjonowanie

Ostatni etap ma na celu takie wypromowanie naszej strony internetowej, aby znalazła się ona na szczycie wyszukiwania Google. Tutaj zadaniem pozycjonera jest przede wszystkim linkowanie i określenie słów kluczowym. Na tym etapie mocno podkreślamy także rolę unikatowych treści. Tworzenie nowych, wartościowych artykułów, oryginalnych opisów produktów oraz kategorii to podstawa współczesnego pozycjonowania. W sieci pojawia się coraz więcej sklepów internetowych, dlatego tworzone treści powinny najbardziej oddziaływać na klientów. Warto prowadzić także firmowego bloga, na którym umieszczalibyśmy poradniki, odpowiedzi na pytania czy ciekawostki z branży. Dzięki temu nie tylko zainteresujemy odbiorców, ale także w naturalny sposób sprawimy, że pozycja naszej strony w wyszukiwarce wzrośnie.

Audyt, optymalizacja, pozycjonowanie – dlaczego warto poświęcić swój czas i środki?

Choć wydawać by się mogło, że w dzisiejszych czasach nie ma już przedsiębiorcy, który wątpiłby w zasadność tych działań względem posiadanej strony, jak i całego biznesu – okazuje się, że nie zawsze tak jest. Jeśli po przeczytaniu tego artykułu – nadal masz wątpliwości czy warto, poświęć jeszcze dwie minuty na ostatni akapit, a znajdziesz argumenty, które rozwieją wątpliwości.

Nawet jeśli już w jakiejś formie podejmowałeś działania związane z SEO, to dopiero audyt strony może tak naprawdę ujawnić słabości dotychczas realizowanej strategii. Nie tylko wyraźnie wskaże na słabości strategii SEO, ale i zaleci poprawki. Czasem są to drobiazgi, jak to, że jeśli do tej poru miałeś fizyczny adres swojej firmy ukryty głęboko w witrynie – audyt może wskazać na to, iż warto pomyśleć o dodaniu oddzielnej strony z kontaktem w witrynie, gdyż wyraźnie opublikuje Twoją lokalizację, a to spowoduje, że więcej lokalnych wyszukiwań może należeć do Ciebie. Korzyść? Jak najbardziej!

Inny przykład? Być może źle zidentyfikowałeś słowa kluczowe, które strategicznie rozpowszechniłeś na swojej stronie, a wcale o tym nie wiesz. Odpowiednie słowa kluczowe są niezbędne dla pozycjonowania i optymalizacji – jeśli chcesz być bez trudu wyszukiwany przez Google (a więc i użytkowników, potencjalnych klientów) taka wiedza i takie działania są konieczne.

Możesz jednak z audytu skorzystać jeszcze w inny sposób – dobrze przeprowadzony audyt ujawni, co robią Twoi bezpośredni konkurenci lepiej od Ciebie. Prawdopodobnie masz jednego lub dwóch bezpośrednich konkurentów, którzy osiągają lepsze wyniki w rankingu wyszukiwania Google niż ty. Czy nie chciałbyś poznać ich tajemnic? Audyt SEO Ci na to pozwoli.

Podsumowanie

Audyt SEO pozwala na skuteczną optymalizację strony i podejmowanie właściwych działań pozycjonowania, a tylko w ten sposób masz szansę na wysokie wyniki w SERPach, a więc na zainteresowanie stroną i upragnioną konwersję.

Promując własny sklep internetowy musimy pamiętać o motywacji, własnej marce i cierpliwości. Ważne jest, aby przeprowadzić solidny audyt, dokładną optymalizację i kreatywne pozycjonowanie. Trzymanie się tych kroków gwarantuje sukces każdemu sklepowi internetowemu.

Własna strona internetowa- podstawowe informacje

Podjęcie decyzji o założeniu własnej strony internetowej jest jedną z ważniejszych na początku funkcjonowania naszej marki. Obecnie nie jesteśmy w stanie wyobrazić sobie firmy, która nie miałaby zaprezentowanej oferty w internecie. Posiadanie strony internetowej jest więc koniecznością naszych czasów. Pojawia się jednak pytanie, czy chcemy wykonać tę stronę samodzielnie czy zlecimy to innej firmie. Niezależnie od tego, jaka jest Twoja decyzja, musisz znać podstawowe informacje dotyczące stawiania strony.

Trudne początki?
Rozpoczynając zakładanie strony internetowej musimy zapewnić jej domenę i hosting. Domena to inaczej nazwa naszej strony. Musi być ona chwytliwa i rozpoznawalna. Każdy czytelnik naszej strony powinien móc w szybki i prosty sposób zapamiętać tę nazwę i identyfikować ją bezpośrednią z naszą firmą. Na rynku znajdziemy zarówno bezpłatne domeny, jak i płatne. Z doświadczenia polecamy jednak inwestować w swoją markę, ponieważ płatne domeny zawierają wiele przydatnych rozszerzeń. Dobra nazwa strony będzie także pierwszym krokiem do jej pozycjonowania, dlatego warto wymyślić ciekawą i oryginalną nazwę. Następnie musimy ustalić hosting, czyli to, na jakim serwerze będą znajdowały się pliki naszej strony. Wybierając hosting musimy zastanowić się nad tym, co będzie pojawiało się na naszej stronie i jaka moc będzie jej potrzebna.

Wybierz najlepszą opcję
Wciąż wiele osób zastanawia się nad tym, co powinno się umieszczać na firmowych stronach internetowych. Wszystko zależy od tego jaki jest cel naszej strony oraz nasze zaangażowanie w regularne aktualizowanie strony. Na firmowej stronie internetowej powinniśmy zawrzeć przede wszystkim informacje o firmie, często umieszcza się je w zakładce „o nas”. Możemy tam opisać krótko historię firmy oraz ogólne kierunki działania. Ponadto, powinniśmy na stronie przedstawić naszą ofertę ze szczegółowymi informacjami. Wszystkie opisy – zarówno oferty, jak i samej firmy – powinny być oryginalne i profesjonalne. Dzięki zamieszczaniu wartościowych treści nasza strona może szybko zyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce. W zależności od biznesu, który prowadzimy, warto posiadać także zakładkę z blogiem. Zdecydowanie poprawia on reputację firmy i zbliża ją do odbiorców. Na blogu możemy opisywać nasze dokonania, kolejne projekty czy publikować poradniki. Nie możemy zapomnieć także o możliwości kontaktu odbiorcy z nami, dlatego warto dodać zakładkę kontakt. Możemy ją także połączyć z danymi firmy. Na stronie możemy także umieszczać inne kategorie, warto jednak pamiętać, aby wszystko było jasno przedstawione i logicznie rozmieszczone.

Profesjonalizm kluczem do sukcesu
Tworząc własną stronę internetową musimy pamiętać o jej jakości. Będzie ona wizytówką naszej firmy, dlatego musimy przygotować ją w każdym szczególe. Warto zwrócić uwagę na szatę graficzną oraz szczegółowe grafiki. Powinny być one dopasowane do tematyki naszej strony oraz odpowiednio dostosowane do spójności wizerunkowej marki. W tym punkcie musimy także wspomnieć o optymalizacji i pozycjonowaniu. Postawienie strony internetowej to jedno, ale jej rozpoznawalność i widoczność w sieci to całkiem inna sprawa. Już od początku musimy kierować się zasadami optymalizacji i pozycjonowania, dzięki którym nasza strona będzie bardziej przyjazna dla odbiorcy, a my będziemy widoczni w wynikach wyszukiwania. Strona internetowa bez pozycjonowania zniknie w gąszczu informacji w internecie, dlatego musimy zadbać o jej dobrą promocję. Warto wesprzeć się na tym etapie pomocą profesjonalistów, którzy dokonają audytu strony, optymalizacji i pozycjonowania na wysokim poziomie.