Regulamin sklepu internetowego – dla kogo, dlaczego warto, co powinien zawierać?

Niemal każdy sklep internetowy powinien posiadać swój regulamin. Wprowadzi to porządek, usystematyzuje trudne kwestie i rozwieje wątpliwości. Kto musi posiadać regulamin i jak powinien on wyglądać?

Dla kogo?

Regulamin sklepu internetowego wymagany jest jedynie w przypadku sklepów, które świadczą usługi drogą elektroniczną. Mowa tutaj o całości procesu sprzedaży. Większość sklepów dostarcza swoje produkty klientom drogą pocztową, kurierem itd. One nie wymagają posiadania regulaminu. Będzie on więc konieczny jedynie w sklepach sprzedających produkty niematerialne.

Dlaczego warto?

Regulamin jest idealnym elementem, dzięki któremu możemy spełnić tzw. obowiązek informacyjny. Kwestie te reguluje konkretna ustawa. Na koniec każdego regulaminu użytkownik musi potwierdzić zapoznanie się z nim klikając w check-box. W przypadku braku spełnienia tego obowiązku, na sklep może zostać nałożona dotkliwa kara. Regulamin sklepu internetowego to także zapoznanie z warunkami zawieranej umowy między sprzedawcą a klientem. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości możemy śmiało odesłać klienta do regulaminu, który będzie regulował nieoczywiste kwestie.

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Poniżej zamieszczamy listę najważniejszych wskazówek, dzięki którym stworzycie skuteczny regulamin sklepu:

  1. Zadbaj o czytelność i zrozumiałość regulaminu.
  2. Monitoruj rejestr klauzul niedozwolonych.
  3. Informuj o zasadach płatności oraz kosztach dostawy.
  4. Powiadom o możliwości odstąpienia od umowy.
  5. Objaśnij tryb postępowania reklamacyjnego
  6. Umieść regulamin w widocznym miejscu na stronie, aby był dostępny dla każdego.

Tworząc regulamin sklepu internetowego warto pamiętać, że jest to idealne miejsce, w którym możemy rozwiać wiele  wątpliwości i pytań, które stawiają klienci. Możemy posiłkować się pytaniami, które wysyłają do naszego sklepu klienci i stworzyć podstronę w szybkimi pytaniami i odpowiedziami. Dzięki temu, w zależności od pytania, będziemy mogli szybko odesłać klienta do odpowiedniej zakładki bądź regulaminu. Dzięki regulaminowi nie musimy tracić cennych chwil na odpisywanie na jednostkowe pytania.  Regulamin sklepu internetowego powinien więc być dla nas oszczędnością czasu i wygodą, ale jednocześnie powinien być czytelny, aby każdy klient znalazł w nim odpowiedź na nurtujące go pytanie.

Błędy w pozycjonowaniu- jak ich unikać?

Mówi się, że błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi. Musimy jednak uczyć się na popełnianych błędach, aby w przyszłości było ich jak najmniej. Błędy w pozycjonowaniu to nie koniec świata, o ile potrafimy je samodzielnie naprawić. Jak unikać popełniania błędów w pozycjonowaniu?

Niepoprawny opis

Najczęściej błędy znajdziemy w opisach produktów na stronie. Największym grzechem jest ich kopiowanie z innych stron. Nie jest to więc tekst ani oryginalny, ani wartościowy. Opis produktu powinien mieścić się między 500 a 1000 znaków. Powinien on zwięźle przedstawiać dane techniczne, estetyczne wraz z podkreśleniem zalet produktu. Nie możemy zapomnieć także o dokładnych zdjęciach produktu.

Mnogość słów kluczowych

Jest to problem zarówno opisów produktów, jak i dłuższych artykułów. Zbyt duża liczba słów kluczowych sprawia, że teksty nie są naturalne, czyta się je z pewnym oporem. Co więcej, wyłapują to roboty Google, co negatywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Warto wplatać słowa kluczowe w różne miejsca naszej strony, jednak musimy zachować w tym umiar i autentyczność. Pamiętajmy, że nasze treści tworzymy dla czytelników.

Brak opisów grafik

Musimy pamiętać, że w przypadku błędnego lub powolnego ładowania strony, odbiorcy wyświetlą się nazwy jej plików składowych. Widoczne mogą być także opisy grafik, dlatego powinny one zawierać słowo kluczowe związane ze stroną. Często także użytkownicy poszukują produktów po ich obrazach. Dzięki odpowiednim opisom grafik możemy zyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce oraz więcej klientów.

Brak bloga

Coraz częściej mówi się o firmowym blogu jako o must have każdej marki. Jest w tym dużo prawdy. Blog pozwala na zmniejszenie dystansu między klientem a producentem. Pozwala także na zbiorcze odpowiadanie na pytania pojawiające się w trakcie transakcji. Możemy tworzyć poradniki, infografiki, dodawać ogłoszenia itd. Jest to kolejne miejsce, w którym umieszczamy słowa kluczowe, naturalne linki i inne elementy niezbędne w procesie pozycjonowania. Warto posiadać własny blog, który będzie świetnym zapleczem strony.

Brak komentarzy oraz opinii

Jeśli klient na stronie nie znajdzie rekomendacji produktów, opinii o nich ani komentarzy innych użytkowników- marka może wydać mu się podejrzana. Może także uznać, że na stronie było wcześniej zbyt wiele komentarzy negatywnych. Pozwólmy komentować użytkownikom nasze produkty, wymieniać się opiniami i spostrzeżeniami. Dzięki temu nasze produkty oraz marka będą bardziej wiarygodne i będą zachęcały do zakupu.

Słaba wyszukiwarka

Często użytkownicy bardzo szybko opuszczają nasze strony. Dzieje się to zwykle w sytuacji, kiedy od razu nie potrafią odnaleźć interesujących ich informacji. Warto zoptymalizować wyszukiwarkę zarówno na stronie firmowej, jak i w sklepie internetowym. Zapewni to komfort podczas wyszukiwania.

Pozycjonowanie to działanie wieloaspektowe, dlatego musimy skupić uwagę na wielu sprawach. Sprawdzajmy, czy na naszych stronach nie pojawiają się podstawowe błędy, a jeśli tak – naprawiajmy je. Warto regularnie kontrolować statystyki i przeprowadzać audyt strony!

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, czyli jak dobrze pozycjonować?

Posiadanie własnego sklepu internetowego to absolutny must have każdej działalności. Niestety to nie zawsze wystarczy, aby nasza sprzedaż wzrosła. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia optymalizacja i pozycjonowanie sklepu. Warto nauczyć się tego jak najszybciej, aby nasze zyski szły w górę.

Pozycjonowanie sklepu internetowego nie należy do działań łatwych i przyjemnych. Warto jednak poznać kilka podstawowych zasad, dzięki którym nasza strona będzie miała realną szansę na zaistnienie wśród konkurencji. Działania te powinny być stale monitorowane, a ewentualne błędy szybko poprawiane. Analizuj także dane o swoich odbiorcach, aby jak najlepiej do nich dotrzeć. Jak pozycjonować sklep internetowy?

Piękne zdjęcia

Większość z nas jest wzrokowcami. Działają na nas piękne fotografie, estetyczne wykonanie czy ciekawe połączenie barw. Zdjęcia naszych produktów powinny więc być jak najwyższej jakości. Zadbajmy o dobre tło oraz detale fotografii. Nie przesadzajmy jednak z edytowaniem i upiększaniem. Odbiorcy mogą uznać to za tuszowanie wad produktów. Zdjęcia powinny być estetyczne, proste i dokładne. Koniecznie zadbajmy także o opisy zdjęć.

Dokładny opis

Decydując się na zakup danego produktu zwracamy szczególną uwagę na jego opis. Pragniemy zdobyć wszystkie informacje o produkcie. Ważne jest więc precyzyjne opisanie naszej oferty. Warto podkreślać zalety produktu i pokazywać ich funkcjonalność na przykładach. Pamiętajmy jednak, aby nie koloryzować, ponieważ przez to możemy zawieść naszego klienta.

Wygodna dostawa

Koniecznie musimy pamiętać o szerokim wyborze możliwości dostaw naszych produktów. Oferujmy naszym klientom różne rozwiązania, jak najlepiej dopasowane do ich stylu życia. Możemy także rozważyć promocje w tej kwestii. Dzień darmowej dostawy, darmowa dostawa od konkretnej kwoty itp. Propozycji jest wiele. Ważne, aby dostosować te działania do średniej wartości naszego koszyka.

Pamiętaj o drobiazgach

Niemalże każda marka posiada swój sklep internetowy. O tym, że klient kupi dany produkt akurat u Ciebie, decydują szczegóły. Dlatego tak ważne jest skupianie się na drobiazgach. Regularnie sprawdzajmy statystyki. Reagujmy na każdą zmianę w analizach. Wczujmy się w rolę klienta i starajmy się sprostać oczekiwaniom. Pamiętajmy także o technicznych aspektach pozycjonowania. Ciągle uczmy się nowych technik, które zwiększą nasze szanse sprzedażowe.

Jak stworzyć dobry blog firmowy?

Dobrze prosperująca firma pragnie prezentować się profesjonalnie wśród konkurencji. Tworzymy ciekawe reklamy, dopieszczamy nasze produkty oraz prezentujemy je lokalnie. Jednak to nie zawsze wystarczy. Warto w takich okoliczność spróbować zmniejszyć dystans między firmą a klientem poprzez prowadzenie firmowego bloga. Jakie są jego zalety i jak stworzyć naprawdę skuteczny blog?

Promuj firmę

Stworzenie firmowego bloga to świetny pomysł na promocję marki. Pogłębi on świadomość odbiorców oraz skutecznie opowie historię produktów. Możemy publikować na nim poradniki, odpowiedzi ekspertów czy zdjęcia ekipy, które ocieplą wizerunek firmy. Warto pokazywać funkcjonowanie marki od kulis, aby wzbudzić w kliencie pozytywne emocje.

Odpowiednia nazwa

Rozpoczynając swoją przygodę z firmowym blogiem najpierw musimy skupić się na jego nazwie. Powinna ona bezpośrednio korespondować z logo czy nazwą marki. Może być to precyzyjny skrót lub krótkie hasło reklamowe. Muszą być one jednak jednoznaczne, aby nie pomylić ich z żadną inną. Nie stosujmy także zbyt długich lub trudnych do zapamiętania nazw. To z pewnością nie pomoże klientom.

Stwórz plan

Firmowy blog to nie wszystko. Musimy wyznaczyć jego konkretny cel. Jeśli go określimy, następnie musimy wyznaczyć drogi, jakimi chcemy go osiągnąć. Precyzyjny plan pomoże nam w podstawowym tworzeniu treści, a dzięki temu unikniemy tworzenia tak zwanego worka ze wszystkim i niczym. Określ także harmonogram publikacji postów. Dzięki temu twoi klienci będą wiedzieli, kiedy oczekiwać nowych treści, a blog będzie wciąż aktualizowany.

Oryginalność w cenie

Przygotowując posty na firmowego bloga pamiętaj o wartościowej treści. Stwórz własny przepis na sukces. Być może będą nim krótkie poradniki z infografikami. Możesz zwojować swoją branżę dzięki ciekawym opowieściom zza kulis. Znajdź swój własny sposób na podbicie serc klientów. Ważne, aby nie kopiować cudzych tekstów i nie powielać ich. Pochwal się swoją wiedzą i kreatywnością, a klienci będą widzieć w tobie eksperta.

Kontakt z Klientem

Dzięki prostej formie, jaką jest blog, możemy wejść w bliższe kontakty z klientami. Reaguj na komentarze, stwarzaj możliwości do dyskusji, odpowiadaj na pytania. Dzięki temu klienci zobaczą twoje zaangażowanie oraz profesjonalizm. Pokaż się w roli specjalisty, który nie boi się żadnych pytań.

Estetyka bloga

Blog firmowy stanie się pewnego rodzaju wizytówką marki. Zadbaj więc o jego estetykę. Piękne fotografie, ciekawe opisy, konkretne treści. Pamiętaj jednak, aby treść była na blogu najważniejsza.

Blog firmowy to idealny sposób na bliższe dotarcie do klientów i pokazanie się od profesjonalnej strony. To także wpuszczenie klienta na zaplecze i pokazanie swojego zespołu, działania i tworzenia produktów. To także wyjątkowa wizytówka firmy, którą dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu możemy przekazywać dalej w świat. Nie rezygnuj z takich możliwości i załóż własny blog firmowy.

Strona mobilna- jak optymalizować teksty?

Na co dzień łatwo zauważyć, że coraz częściej używamy urządzeń mobilnych. Dzięki nim robimy szybkie zakupy, wyszukujemy potrzebne informacje, porównujemy ceny produktów, znajdujemy inspiracje i motywacje. Wiele osób poszukuje różnego rodzaju poradników oraz rad dotyczących ich branży.

Każdy wie, że firma powinna posiadać swoją stronę oraz sklep internetowy. Jak je dostosować do urządzeń mobilnych? Co jest ważne prócz strony technicznej? Wartościowa treść. Jej optymalizacja to podstawa przy tworzeniu strony na urządzenia mobilne. Jak przygotować warstwę tekstową?

Krótkie, chwytliwe nagłówki

Wersja mobilna strony wiąże się w dużej mierze z ograniczeniem miejsca na długie slogany. Nagłówki pełnią bardzo ważną funkcję podczas pozycjonowania. Zawierają słowa kluczowe i zwracają uwagę odbiorców. Na urządzeniach mobilnych nie ma możliwości swobodnego odczytywania długich haseł, dlatego musimy tworzyć nagłówki krótkie i treściwe.

Dynamika tekstu

Artykuły i inne treści na stronie mobilnej wcale nie muszą być krótkie, jak w przypadku nagłówków. Jesteśmy przyzwyczajeni do ciągłego przewijania tekstu, dlatego długie wywody nam nie przeszkadzają. Ważne jednak, aby odbiorca mógł z łatwością przejść do interesującego go elementu tekstu. W związku z tym ważne będą wszelkiego rodzaju podtytuły, pogrubienia, wyszczególnienia czy  tematyczne grafiki. Pozwoli to czytelnikowi odnaleźć interesujący go fragment.

Formuj listy

Na małym ekranie świetnie będą przedstawiały się różnego rodzaju wypunktowania. Warto zamiast zwartego bloku tekstowego stosować listy, znaczniki czy myślniki. Odbiorca nie tylko szybciej znajdzie wartościowe dla niego informacje, ale także łatwiej je przyswoi.

Page Speed

Tworząc treści na strony mobilne pamiętaj o tym, że odbiorcy mogą być niecierpliwi. Szybkie ładowanie się strony i jej elementów to podstawa, dlatego warto zainwestować swój czas, aby zoptymalizować grafiki tak, aby nie przeciążały systemu. Pamiętaj także o wzroku czytelnika i dostosuj wielkość czcionki tak, aby odczytywanie tekstu nie stanowiło dla nikogo problemu.

Tworzenie treści na strony mobilne nie musi być trudne i skomplikowane. Wystarczy trzymać się ściśle wyznaczonych zasad, aby nasza strona była często odwiedzana przez użytkowników mobilnych. To trend, który będzie panował wiele sezonów, więc i ty zainwestuj we własną stronę mobilną.

Jak przygotować grafiki na stronę www?

Warstwa graficzna strony internetowej to niezwykle wrażliwy temat. Z jednej strony chcemy, aby nasze treści były uzupełnione ciekawymi grafikami. Z drugiej strony nie chcemy przeciążać serwera, aby nasza strona wciąż ładowała się błyskawicznie. Jeszcze inni chcą przekazywać informacje w postaci infografik, które nie są idealnym rozwiązaniem pod pozycjonowanie. Jak przygotować grafiki na stronę, aby osiągnąć sukces?

Dopracuj nazwę pliku

W przypadku długiego ładowania się elementów na stronie kluczowe są zwięzłe nazwy grafik. Zwracają na to uwagę przede wszystkim roboty Google. Prosty opis będzie bardziej wartościowy pod kątem pozycjonowania, jeśli dodatkowo będzie zawierał słowo kluczowe. Jednak musimy pamiętać, aby nazwa była konkretna.

Wielkość grafiki

Niezwykle ważny jest czas ładowania strony. Jeśli będzie ona przesycona ciężkimi grafikami, będzie chodziła zdecydowanie wolniej. Warto przed umieszczeniem grafiki na stronie zadbać o jej konwersję, dzięki czemu zmniejszy się jej rozmiar. Pamiętajmy jednak, że obraz nie może być zbyt mały, ponieważ to wpłynie negatywnie na odbiór obrazu przez odbiorcę.

Opis alternatywny

Na stronie ważne jest też to, czego odbiorca nie widzi. W tym przypadku jest to opis alternatywny, który dostępny jest tylko dla robotów Google. Opisujemy w nim zwięźle treść obrazka wykorzystując słowa kluczowe.

Warto testować swoją stronę internetową pod kątem szybkości ładowania się czy walorów estetycznych strony z wieloma grafikami. Metodą prób i błędów możemy dojść do wersji najbardziej nas zadowalającej. Pamiętajmy, że optymalizując  grafiki na stronę najważniejsze będą dla nas:

-szybkość ładowania się elementów i strony

-nazwy grafik

-opis alternatywny

-walory estetyczne

Jeśli będziemy pamiętać o powyższych elementach, nasza strona z pewnością zyska wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Google AdWords- jak zrobić to prościej

Google AdWords jest programem, dzięki któremu tworzymy kreacje reklamowe dla wyszukiwarki Google. Dzięki odpowiednim słowom kluczowym oraz chwytliwej treści możemy dotrzeć z reklamą ściśle określonej grupy docelowej. Jakie są zalety Google Adwords i jak zautomatyzować jego działanie?

Zalety Google Adwords

Główną zaletą programu jest jego duża elastyczność. Możemy tworzyć skuteczne treści reklamowe. Ponadto, pod kątem pozycjonowania, niezwykle przydatne jest wyświetlanie naszej lokalizacji, dzięki czemu reklama będzie automatycznie połączona z mapą. Kolejną zaletą jest możliwość ustawienia indywidualnego budżetu dopasowanego do naszych możliwości. Możemy także prognozować wydatki zakładając dzienny budżet na reklamę.  Największym jednak plusem jest możliwość kontrolowania skuteczności zastosowanej reklamy, dzięki czemu możemy ją odpowiednio modyfikować.

Czym są skrypty AdWords?

Na co dzień warto korzystać z wielu udogodnień, które usprawniają nam działanie. Do tego typu metod możemy zaliczyć skrypty AdWords. Są to pisane w języku JavaScript działania, które mogą zautomatyzować kampanie reklamowe. Przykładowo skrypty mogą  informować o nieprawidłowościach, mogą tworzyć mobilne wersje reklam, czy sprawdzać kondycje konta. Jest to niezwykle funkcjonalne narzędzie, dzięki któremu praca przebiega zdecydowanie sprawniej. Co więcej, dzięki skryptom nie musimy pamiętać o każdym działaniu, ponieważ program z pomocą skryptu zrobi to z automatu. Skrypty umieszczamy jako fragment kodu. Niekoniecznie musimy znać w tym przypadku język programowania. Wystarczy, że ze sprawdzonego źródła znajdziemy gotowy kod do wklejenia.

Jakie są główne zalety skryptów Google AdWords?

Skrypty są niezwykle funkcjonalne i w zależności od naszych potrzeb mogą sprawdzać się one w różnych okolicznościach. Głównym celem używania skryptów jest automatyzacja pracy w zakresie kampanii reklamowej. Objawia się to najczęściej:

-ogromną oszczędnością czasu, przypadającą na poszczególne działanie w ramach kampanii

-zwiększoną skutecznością kampanii, głównie ze względu na szybkie wyłapywanie niezgodności

-kreatywnością w kampanii, ponieważ coraz to nowe skrypty stwarzają nam nowe możliwości działania, o których wcześniej mogliśmy nawet nie słyszeć

Jak z nich nie korzystać?

Warto pamiętać, że skrypty AdWords posiadają precyzyjnie określone cele, które znajdziemy w dokumentacji na stronach Google. Zgodnie z nimi skryptów nie możemy używać w kilku określonych tam sytuacjach. Roboty Google łatwo mogą sprawdzić nasze działania, dlatego szczególnie powinniśmy unikać obchodzenia ograniczeń.  Ponadto nie powinniśmy modyfikować funkcjonalności AdWords, nie przekraczać uzasadnionej liczby żądań, a nasze działania muszą być zgodne z tymi w zakładce „Best Practices”.

Automatyzacja prowadzenia kampanii reklamowych to niezwykle ważne udogodnienie, usprawniające pracę. Warto przestrzegać podstawowych zasad Google, aby móc w pełni korzystać ze skryptów. W bazie znajdziemy wiele ich rodzajów, dzięki czemu nasze kampanie będą coraz skuteczniejsze.

Strona typu One Page- jak ją pozycjonować?

W sieci znajdziemy wiele modeli stron internetowych. Różni je układ treści, podstrony, sfera estetyczna oraz jej cel.  Każdy z tych elementów ma znaczenie pod kątem czytelności strony, jej przejrzystości, a także intuicyjności. Jednym z typów jest strona internetowa typu One Page. Jakie są jej zalety? W jaki sposób pozycjonować taką stronę? Zapraszamy do lektury.

One Page- czyli jaka?

Jest to witryna, którą budujemy jedynie na jednej stronie, bez dodatkowych podstron. W menu znajdziemy kolejne segmenty strony, które jednak nie otwierają się jako kolejne strony, ale przewijają jedną stronę na kolejne jej elementy. Jest to tak jakby strona główna, do której podoklejane są kolejne podstrony,  a które możemy przeglądać jedynie przewijając kursorem w dół bądź klikając w odpowiedni element menu.

One Page- dlaczego są popularne?

Coraz więcej marek decyduje się na założenie firmowej strony w postaci One Page. Motywowane jest to głównie faktem, że coraz częściej korzystamy z urządzeń mobilnych. Taka forma strony internetowej idealnie wpisuje się w ten trend, ułatwiając korzystanie ze strony i wyszukiwanie na niej informacji. Dzięki takiemu typowi strony możemy w szybki sposób przejrzeć wszystkie elementy.

One Page- dla kogo?

Strony typu One Page stworzone są przede wszystkim dla marek, dla których strona internetowa jest swoistą wizytówką firmy. Oznacza to, że znajdują się tam najważniejsze informacje kontaktowe, oferta, dostępne usługi, charakterystyka zespołu i krótkie poradniki. Jeśli na stronie umieszczamy wiele treści tworząc rozbudowaną sieć podstron- One Page może nie być typem dedykowanym naszej marce.

1

Jeśli uznaliśmy, że strona typu One Page będzie idealna dla nas, warto zastanowić się nad sposobami jej pozycjonowania. Niezwykle ważne jest linkowanie. Warto tworzyć odnośniki dla każdego segmentu naszej strony. Dzięki nim użytkownik zawsze będzie kierowany na stronę główną. Ważnym aspektem jest także strona estetyczna. Strona typu One Page musi być przejrzysta, czytelna, miła dla oka i praktyczna. Poruszanie się po niej powinno odbywać się w sposób intuicyjny. Także tematyka danej sekcji powinna być uporządkowana.  Postaw także na jakościowo dobre teksty. Na podstronach nie powinno się znajdować zbyt wiele treści, dlatego musimy się postarać o najwyższą jakość tej umieszczanej na stronie. Mniej treści równa się mniej słów kluczowych. Musimy poświęcić im więcej uwagi, aby były maksymalnie trafne.

Na sam koniec warto pamiętać o regularnym śledzeniu statystyk. Być może okaże się, że strona typu One Page nie sprawdza się w przypadku naszej branży. Musimy trzymać rękę na pulsie i stale optymalizować wszelkie aspekty strony.

SEO a content- jak je połączyć?

Pozycjonowanie to zespół działań, których celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji przez stronę w wynikach wyszukiwania. Działania te w zależności od pozycjonera są zróżnicowane. Niektórzy specjaliści skupiają się jedynie na technicznej stronie pozycjonowania, inni zaś czerpią z kreatywnych działań promocyjnych. Kluczem do sukcesu jest łączenie tych dwóch stron. Najlepiej w osiągnięciu sukcesu pomoże content marketing. Jak go włączyć w działania SEO?

Czym jest content marketing?

Jest to pewna strategia promocyjna, której celem jest pozyskanie jak największej liczby stałych odbiorców. Strategia ta polega w głównej mierze na tworzonym tekście i możemy podzielić ją na trzy etapy. Po pierwsze musimy stworzyć ciekawy, atrakcyjny tekst. Następnie musimy określić naszą grupę docelową oraz zadbać o to, aby tekst trafił właśnie do niej. Ostatnim etapem jest pielęgnacja powstałej relacji i zaufania klienta. Jak małymi krokami przejść tę drogę?

  1. Zadbaj o jakość publikowanych treści

Powinny być to teksty wysokiej jakości i o różnorodnej tematyce dotyczące naszej branży. Warto zadbać o odbiorcę dostarczając mu informacje w różnej formie. Mogą być to grafiki, prezentacje, ebooki i inne. Tekst powinien być specjalistyczny, ale zachowany w lekkim tonie, aby każdy mógł go zrozumieć.

  1. Techniczna strona tekstu

Zadbaj także o techniczne aspekty pozycjonowania. Kluczowe są tutaj odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tekst powinien być nim zasycony, jednak nie przesycony. Musimy pamiętać, że piszemy do zwykłego człowieka, który chce się od nas dowiedzieć pewnych informacji. W tekstach możemy korzystać także ze szczegółowych słów kluczowych, dzięki którym tekst będzie barwniejszy i jednocześnie trafi do szerszego grona odbiorców.

  1. Kontroluj tekst

Po opublikowaniu dobrego jakościowo tekstu musimy pamiętać o jego ciągłej kontroli. Musimy monitorować jego widoczność w sieci i zainteresowanie odbiorców. Dzięki temu możemy szybko reagować, jeśli tekst nie spełnia naszych oczekiwań w wynikach wyszukiwania. Odpowiednia kontrola statystyk umożliwia sprawną korektę działań.

  1. Dbaj o linki

Umieszczanie swoich tekstów na różnorodnych stronach zewnętrznych to świetny sposób łączenia content marketingu z pozycjonowaniem. Musimy jednak pamiętać o odpowiednim umieszczaniu odnośników. Nieaktywne bądź błędne linki nie pomogą w takich okolicznościach.

Tekst jest podstawą działań content marketingowych. Możemy je skutecznie łączyć z efektownym pozycjonowaniem. Na każdym etapie działania musimy pamiętać o jakości tekstu, jego odpowiedniej optymalizacji oraz dystrybucji do grupy docelowej. Na koniec zadbaj o atrakcyjne promocje dla klientów i spraw, aby pozostali z Tobą na dłużej.

Działania SEO na stronie internetowej – jak tego nie zepsuć?

W sieci znajdziemy mnóstwo stron internetowych. Na ocenę strony internetowej składa się wiele czynników. Nie może ona jednak istnieć bez swoich odbiorców. Powinno być ich wielu i powinni być oni zaangażowani w markę. Dzięki odpowiedniemu prowadzeniu strony możemy zyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce, a także nowych odbiorców. Jakie działania na stronie prowadzić, a jakich unikać?

Działania, które musisz wprowadzić:

  1. Zadbaj o odpowiednią jakość tekstów

Powinny być one oryginalne, ciekawe i pełnowartościowe. Niedozwolony jest plagiat. Teksty powinny zawierać wiele konkretnych słów kluczowych, dzięki czemu ich wyszukanie będzie łatwiejsze. Staraj się tworzyć teksty kreatywne, czyli takie, które wyróżnią Cię od konkurencji.

  1. Optymalizuj nagłówki

To one zachęcają odbiorcę do dalszego eksplorowania strony. Chwytliwy nagłówek gwarantuje nam zaangażowanie użytkownika. Pamiętaj, aby wplatać w nie również słowa kluczowe.

  1. Pamiętaj o linkowaniu

Umieszczając swoje teksty na zewnętrznych stronach koniecznie dodaj do nich odnośniki. Staraj się także rozpowszechniać swoje artykuły w jak największej liczbie miejsc.

  1. Techniczna strona

Pamiętaj o odpowiednim adresie strony i podstron. Powinny być one krótkie i proste. Koniecznie umieść  krótki opis swojej strony. Roboty Google patrzą także na takie aspekty jak pozycjonowanie lokalne. Skorzystaj więc z możliwości stworzenia własnej, lokalnej wizytówki firmy.

Działania, których lepiej unikać:

  1. Grafika ponad tekst

Ilustracje czy infografiki idealnie sprawdzą się do urozmaicenia bloku tekstowego. Nie może być ich jednak zbyt wiele. Warto stosować je jedynie jako urozmaicenie, a nie główny przekaźnik informacji.

  1. Zbity tekst

Dużym błędem jest także umieszczenie na stronie całego bloku tekstowego bez wyraźnego podziału na akapity, bez podsumowania czy przykładów. Odbiorcy nie będą chcieli skupić się na zawartości bloku, ponieważ utrudni im to przyswajanie treści.

  1. Ukryte linki

Jest to błąd, którego nie powinno się popełniać. Wadliwe linki czy nawet ukryte linki nie należą do white hat seo, dlatego nie powinniśmy stosować tych technik.

Pamiętaj, że pozycjonowanie to zespół działań. Istnieje wiele technik, ale nie wszystkie są skuteczne bądź dozwolone. Korzystaj ze sprawdzonych sposobów pozycjonowania, urozmaicaj je bezpiecznymi nowościami bądź skorzystaj z pomocy profesjonalisty.