Błędy w pozycjonowaniu- jak ich unikać?

Mówi się, że błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi. Musimy jednak uczyć się na popełnianych błędach, aby w przyszłości było ich jak najmniej. Błędy w pozycjonowaniu to nie koniec świata, o ile potrafimy je samodzielnie naprawić. Jak unikać popełniania błędów w pozycjonowaniu?

Niepoprawny opis

Najczęściej błędy znajdziemy w opisach produktów na stronie. Największym grzechem jest ich kopiowanie z innych stron. Nie jest to więc tekst ani oryginalny, ani wartościowy. Opis produktu powinien mieścić się między 500 a 1000 znaków. Powinien on zwięźle przedstawiać dane techniczne, estetyczne wraz z podkreśleniem zalet produktu. Nie możemy zapomnieć także o dokładnych zdjęciach produktu.

Mnogość słów kluczowych

Jest to problem zarówno opisów produktów, jak i dłuższych artykułów. Zbyt duża liczba słów kluczowych sprawia, że teksty nie są naturalne, czyta się je z pewnym oporem. Co więcej, wyłapują to roboty Google, co negatywnie wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Warto wplatać słowa kluczowe w różne miejsca naszej strony, jednak musimy zachować w tym umiar i autentyczność. Pamiętajmy, że nasze treści tworzymy dla czytelników.

Brak opisów grafik

Musimy pamiętać, że w przypadku błędnego lub powolnego ładowania strony, odbiorcy wyświetlą się nazwy jej plików składowych. Widoczne mogą być także opisy grafik, dlatego powinny one zawierać słowo kluczowe związane ze stroną. Często także użytkownicy poszukują produktów po ich obrazach. Dzięki odpowiednim opisom grafik możemy zyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce oraz więcej klientów.

Brak bloga

Coraz częściej mówi się o firmowym blogu jako o must have każdej marki. Jest w tym dużo prawdy. Blog pozwala na zmniejszenie dystansu między klientem a producentem. Pozwala także na zbiorcze odpowiadanie na pytania pojawiające się w trakcie transakcji. Możemy tworzyć poradniki, infografiki, dodawać ogłoszenia itd. Jest to kolejne miejsce, w którym umieszczamy słowa kluczowe, naturalne linki i inne elementy niezbędne w procesie pozycjonowania. Warto posiadać własny blog, który będzie świetnym zapleczem strony.

Brak komentarzy oraz opinii

Jeśli klient na stronie nie znajdzie rekomendacji produktów, opinii o nich ani komentarzy innych użytkowników- marka może wydać mu się podejrzana. Może także uznać, że na stronie było wcześniej zbyt wiele komentarzy negatywnych. Pozwólmy komentować użytkownikom nasze produkty, wymieniać się opiniami i spostrzeżeniami. Dzięki temu nasze produkty oraz marka będą bardziej wiarygodne i będą zachęcały do zakupu.

Słaba wyszukiwarka

Często użytkownicy bardzo szybko opuszczają nasze strony. Dzieje się to zwykle w sytuacji, kiedy od razu nie potrafią odnaleźć interesujących ich informacji. Warto zoptymalizować wyszukiwarkę zarówno na stronie firmowej, jak i w sklepie internetowym. Zapewni to komfort podczas wyszukiwania.

Pozycjonowanie to działanie wieloaspektowe, dlatego musimy skupić uwagę na wielu sprawach. Sprawdzajmy, czy na naszych stronach nie pojawiają się podstawowe błędy, a jeśli tak – naprawiajmy je. Warto regularnie kontrolować statystyki i przeprowadzać audyt strony!