+ 48 71 75 75 044kontakt@freshseo.pl

Black Hat SEO- jak się go wystrzegać? cz.1.

Strona główna / Pozycjonowanie / Black Hat SEO- jak się go wystrzegać? cz.1.

Technik pozycjonowania jest wiele. Niestety, wiele z nich jest zakazanych. Google od lat nakłada kary na małe, jak i duże serwisy, które nie przestrzegają zasad i po prostu nie grają fair. Manipulowanie wynikami wyszukiwania Google jest niedozwolone. Warto poznać techniki, których nie powinniśmy używać, aby niepotrzebnie nie zarażać się robotom Google. Dzisiaj zajmiemy się technikami, które stosuje się podczas tworzenia strony internetowej. W kolejnych artykułach z serii Black Hat Seo poruszymy techniki związane z linkami zewnętrznymi, karami nakładanymi na Google i sposobami ściągnięcia kar.

Początkujący pozycjonerzy powinni na początku zapoznać się ze wskazówkami jakościowymi dla Webmasterów. To tam wskazano najczęściej stosowane zakazane techniki. https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=pl#quality_guidelines

Pierwszym etapem dla pozycjonera jest budowanie strony internetowej.  W związku z tym warto na początku skupić się na technikach.

Ukrywanie linków

Kiedyś była to bardzo często wykorzystywana technika. Miniaturowe obrazki i niewielkie opisy od razu wzbudzają podejrzenia i są ewidentną manipulacją

Nagromadzenie słów kluczowych

Zbyt duża ilość słów kluczowych to nie tylko nienaturalny tekst, ale także manipulacja wynikami. Niestety, mimo tego, że mówi się o tym dużo i głośno to wciąż wiele osób popełnia ten błąd nie widząc wielkiej szkody.

Nieoryginalne teksty

Nagromadzenie zbyt wielu tekstów pochodzących z innych stron bardzo źle wpływa na pozycję w wyszukiwarce naszej strony. Każda strona, nawet jeśli korzysta z innych treści, musi wnosić coś nowego. Inne informacje, grafiki, koncepcje… Jeśli jest to tylko powielanie innych stron, taka witryna nie przynosi żadnych korzyści informacyjnych i nakładana jest na nią kara.

Fałszywe przekierowania

Rzadziej stosowane są fałszywe przekierowanie. Oznacza to, że użytkownicy zostają przekierowani na inną stronę, a roboty Google widzą jej pierwotną szatę. Obie strony różnią się znacznie jakością treści.

Nieprawidłowe opisy

W wyszukiwaniach Google możemy zobaczyć rozszerzony opis strony. Wszystko jest w porządku do czasu, kiedy w opisie nie pojawia się spam. Warto tutaj poświęcić chwilę, aby zapoznać się z danymi strukturalnymi strony. Przydatne może okazać się to narzędzie: https://search.google.com/structured-data/testing-tool

W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy błędne techniki pozycjonowania, które stosowane są podczas budowania strony. W następnym artykule powiemy o złych technikach pozycjonowania z zakresu linków przychodzących.

Recommended Posts