+ 48 71 75 75 044kontakt@freshseo.pl

3 etapy promowania sklepu internetowego

Strona główna / Pozycjonowanie / 3 etapy promowania sklepu internetowego

Promowanie sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem. Wciąż wiele osób uważa ten proces za niepotrzebny. W natłoku informacji i różnorodności biznesowej musimy jednak wyróżnić się na tle konkurencji. Promocja naszego sklepu powinna być więc naszym kluczowym zadaniem, a osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce- najwyższym celem.

Promować sklep internetowy możemy na wiele sposobów. Na samym początku musimy się jednak zastanowić nad podstawowymi kwestiami. Pierwszym pytaniem, które powinniśmy sobie zadać to, czy naprawdę chcemy promować naszą witrynę. Bez motywacji, cierpliwości i wytrwałości nie będziemy mogli zaobserwować wyraźnych wyników.

Ponadto, warto się zastanowić nad samą marką. Jeśli szata graficzna naszej strony nie jest zachęcająca, na stronie jest wiele błędów, a wyszukiwarka skomplikowana-nie uratują tego nawet najniższe ceny. Dlatego warto patrzeć na sklep internetowy całościowo – nie tylko na ceny czy jakość produktów, ale także sposób serwowania tego Klientowi.

Warto także na początku pamiętać o tym, że pozycjonowanie i optymalizacja strony to proces długotrwały. Efektów nie zobaczymy po tygodniu, a nawet po miesiącu, dlatego podejmując współpracę z pozycjonerem musimy nastawić się na to, że aby zobaczyć efekty będziemy musieli na nie poczekać.

Przechodząc do sedna tematu, jeśli jesteśmy zdecydowani promować nasz sklep internetowy najlepiej przeprowadzić to w trzech podstawowych etapach:

-audyt

-optymalizacja

-pozycjonowanie

 

Audyt

Tutaj skupiamy się głównie na technicznej stronie naszej witryny. Sprawdzamy czy różne parametry strony odpowiadają zaleceniom Google. Dzięki temu etapowi wyłapujemy także wszystkie nieścisłości, które będą poprawiane na etapie optymalizacji oraz pozycjonowania. Celem audytu strony internetowy jest znalezienie jej mocnych i słabych stron, jak też określenie nad czym trzeba jeszcze popracować lub co udoskonalić.

Optymalizacja

Ten etap promowania sklepu internetowego to często żmudna i trudna praca. Skupiamy się tutaj głównie na udoskonalaniu kodu naszej strony. Patrzymy także na jej wygląd zewnętrzny, czyli kategorie, podkategorie, wyszukiwarkę czy szatę graficzną. Na tym etapie często także odświeżamy estetykę strony. Nowa szata graficzna i proste rozmieszczenie kategorii to idealna podstawa do tego, aby zyskać więcej klientów.

Pozycjonowanie

Ostatni etap ma na celu takie wypromowanie naszej strony internetowej, aby znalazła się ona na szczycie wyszukiwania Google. Tutaj zadaniem pozycjonera jest przede wszystkim linkowanie i określenie słów kluczowym. Na tym etapie mocno podkreślamy także rolę unikatowych treści. Tworzenie nowych, wartościowych artykułów, oryginalnych opisów produktów oraz kategorii to podstawa współczesnego pozycjonowania. W sieci pojawia się coraz więcej sklepów internetowych, dlatego tworzone treści powinny najbardziej oddziaływać na klientów. Warto prowadzić także firmowego bloga, na którym umieszczalibyśmy poradniki, odpowiedzi na pytania czy ciekawostki z branży. Dzięki temu nie tylko zainteresujemy odbiorców, ale także w naturalny sposób sprawimy, że pozycja naszej strony w wyszukiwarce wzrośnie.

Promując własny sklep internetowy musimy pamiętać o motywacji, własnej marce i cierpliwości. Ważne jest, aby przeprowadzić solidny audyt, dokładną optymalizację i kreatywne pozycjonowanie. Trzymanie się tych kroków gwarantuje sukces każdemu sklepowi internetowemu.

Podobne wpisy